| Tartalomjegyzék 1.   Általános tudnivalók a Meoszháttér Tagnyilvántartó
      alkalmazásról 2 1.1     A
      program célja  2 1.2     A
      program használatára jogosultak köre  2 1.3     Szükséges
      beállítások a program használatához  3 2.   Jogosultságkezelés  3 2.1     Bejelentkezés  3 2.2     Jelszó
      módosítása  3 2.3     Kijelentkezés  3 3.   Egyesületi adatok  3 3.1     PDF
      formátumú fájl előállítása Word dokumentumból 4 3.2     PDF
      formátumú fájl előállítása kép fájlokból 5 4.   Csoportok  5 4.1     Új
      csoport felvitele  6 4.2     Meglévő
      csoport módosítása  6 4.3     Csoport
      törlése  6 5.   Tagok  6 5.1     Keresés
      a tagok között 7 5.2     Tag
      adatainak felvitele  7 5.3     Tag
      adatainak módosítása  8 5.4     Tag
      adatainak törlése  8 6.   Tagság  8 6.1     Tagsági
      adatok felvitele  9 6.2     Tagsági
      adata módosítása  9 7.   Tagdíj és egyéb pénzforgalmi tételek  10 7.1     Befizetések
      megadása  10 8.   Adatlap  11 8.1     Adatlap
      megadása  12 9.   Üres adatlapok  12 10.  Mentések  13 11.  Rögzített statisztikák  13 12.  Szabad szűréses statisztikák  14 13.  Borítékok, címkék, csekkek  15 14.  Adatlapi statisztika  17 15.  Egyesületi adatszolgáltatás  18 15.1   Egyesületi
      adatok  18 15.2   Az
      előző évi gazdálkodási adatok megadása  19 15.3   Tárgyévi
      gazdálkodási adatok megadása  20 15.4   Tisztviselők
      adatai 20 15.5   Munkatársak
      és önkéntesek adatainak megadása  20 15.6   Helyi
      csoportok adatai 21 15.7   Egyesületi
      vagyon megadása  21 15.8   Rendezvények
      felvitele  22 15.9   Szolgáltatások  23 15.9.1  Társadalmi
      tudat formálása  23 15.9.2  Információ
      szolgáltatás  24 15.9.3  Intézményhálózat 25 15.9.4  Szabadidő  26 15.9.5  Egyenlő
      esélyű hozzáférés segítése  27 1.     
       Általános tudnivalók a Meoszháttér Tagnyilvántartó
      alkalmazásrólÖn a MEOSZ tagegyesületinek
      Tagnyilvántartó programjának súgóját olvassa. Az alkalmazás célja, egyrészt,
      hogy a tagegyesületek a tagok személyes adatait, a tagsággal kapcsolatos
      adatokat, tagdíjakat nyilvántartsa stb. Másrészt, hogy az adatokból a
      tagsági vezetők/ügyintézők kimutatásokat tudjanak készíteni, illetve a
      MEOSZ statisztikai adatokhoz jusson. A statisztikák segítségével olyan
      ismeretekre tehet szert, amellyel lehetőség nyílik a mozgáskorlátozott
      ember csoportok helyzetének javítására. A tagegyesületek vezetői és
      ügyintézői A MEOSZ meghatározott
      alkalmazottai A program használata során,
      több helyen megjelenik a „Nyomtatás”
      gomb. Ha erre kattint, akkor PDF formátumban jelenik meg az adatsor,
      melyet közvetlenül is ki tud nyomtatni, vagy le tud menteni. Ennek
      megtekintéséhez az Acrobat Reader alkalmazásra
      van szükség. Ezt letöltheti a http://get.adobe.com/reader/
      oldalról. Mozilla Firefox alatt az
      ékezetes betűk megjelenítésével probléma adódhat, ezért kérem, válassza
      az „Eszközök” (Tools) menüben
      a „Beállítások” (Settings)
      menüpontot. A megjelenő panelen az „Alkalmazások”
      (Applications) címkét. A tartalomtípusnál keresse meg a „Hordozható dokumentumformátum (PDF)”-et.
      Ehhez válassza az „Adobe Acrobat
      használata (Firefoxban)” műveletet. Ha ezt az „OK” gombbal jóváhagyja, akkor megfelelően fognak a PDF fájlok
      megjelenni. 
   
 A bal felső sarokban található
      a bejelentkezés ablak. Itt adhatja meg azt a felhasználói nevet és
      jelszót, amelyet elküldtünk Önnek. Visszaélések elkerülése véget, kérjük,
      hogy felhasználónevét és jelszavát másnak ne adja át. Ha az Ön nevével és jelszavával visszaélnek
      ezért Ön a felelős. Bejelentkezését és műveleteit a későbbi problémák
      elkerülése érdekében naplózzuk. Kérjük, első bejelentkezés után
      változtassa meg jelszavát. Ügyeljen arra, hogy mind a felhasználónévnél,
      mind a jelszónál a program különbséget tesz kis és nagybetű között. Ha elfelejtette jelszavát,
      kérjük, írjon a tagnyilvantarto@meosz.hu
      címre.  
 A jelszó megváltoztatáshoz
      bejelentkezés után a bal felső ablakban kattintson a „Új jelszó” linkre. (Bal oldali
      ábra.) Ekkor a jobb oldali ábrán látható kép fog megjelenni. Itt kérjük,
      adja meg a régi jelszavát, és az új jelszót kétszer. A jelszó kis és
      nagybetűk, számok is lehetnek. Ha a bal felső ablakon a „Kilép” gombra kattint, a program
      kilépteti Önt a programból. Kérjük, ne felejtsen el minden alkalommal
      kijelentkezni, mert ha valaki odaül a gépéhez, akkor az Ön nevében hozzá
      tud férni az adatokhoz. A szerver biztonsági okok miatt úgy van
      beállítva, hogy ha 30 percig nem használja a rendszert, akkor Önt
      automatikusan kilépteti. Ha ekkor bármire kattint, akkor az alábbi ábra
      fog megjelenni: 
 Ha újra bejelentkezik,
      folytatni fogja tudni a korábban megkezdett feladatot. (A nem mentett
      beírások természetesen elvesznek!!!) Ha bejelentkezés után az
      oldalmenüben az „Egyesületi adatok”
      linkre kattint, megjelenik az Ön egyesületének az adatai. Ha az adatokban változás
      történt, kérjük, javítsa ki, és a „Mentés”
      gombbal mentse el.  Az alapszabályban szereplő
      adatok kékkel szedett háttérrel vannak megjelölve. Ezt az egyesületi
      ügyintézők nem tudják módosítani. Miután feltöltötte az új alapszabályt,
      a MEOSZ munkatársai fogják átvezetni az adatmódosulásokat. Kérjük, minden évben adja meg,
      hogy mekkora az adott évre meghatározott tagdíj, valamint azt, hogy
      minden tagdíjfizetésre kötelezett tag ennyit fizet-e (fix összegű) vagy
      alkalmaznak kedvezményeket (különböző összegű). A megadott tagdíj összeg
      automatikusan fel lesz ajánlva a tagdíjnyilvántartó oldalon, amit
      módosítani is lehet. Ha az egyesületi tagoknak tagkönyvet is fizetniük
      kell, érdemes itt megadni az összegét, hogy a „Tag befizetéseinek karbantartása”-nál
      („7. Tagdíj és egyéb pénzforgalmi tételek”)
      a tagkönyv kiválasztása után automatikusan beíródjon. A „Tavalyi évre megállapított tagdíj
      összegére” az egyesületi adatszolgáltatás készítésénél („15.1. Egyesületi adatok”) van
      szükség.  Az „Utolsó mód.” mellett látszik, hogy utoljára ki és mikor
      módosította az adatlapot. 
 Ha egyesületnek módosul az
      alapszabálya, kérjük, töltse fel az új alapszabályt és az új bírósági
      nyilvántartásba-vételi végzést az alábbiak szerint: Ha a „Tallózás…” gombra kattint, az alábbi ábrán található ablak
      fog megjelenni: 
 Keresse meg a fájlt, - mind az
      egyesületi alapszabály, mind a bírósági nyilvántartásba-vételi végzés
      csak PDF formátumú lehet - majd a „Megnyitás”
      gombbal nyissa meg. Ekkor beíródik a mezőbe, és megjelenik a „Feltöltés” gomb: 
 Ha a „Feltöltés” gombra kattint, megindul a fájl feltöltése, ennek
      a folyamatát követheti a megjelenő feltöltési állapotsoron: 
 Ha sikeres a feltöltés
      megjelenik egy hivatkozás, amelyen megtekintheti: 
 Ezt követően, néhány napon
      belül módosítani fogjuk a változásokat. 3.1     PDF formátumú fájl előállítása Word
      dokumentumbólHa megnyomja az F12-es gombot (vagy a főmenüben a
      „Mentés másként” almenüpontra
      kattint) megjelenik a „Mentés
      másként” panel: 
 A Fájl típusánál válassza ki a PDF(*.pdf). Ezután
      válassza a „Szokásos” közzétételt.
      Ha az így kapott fájl meghaladja a 2MB-ot, akkor lehet a „Méret minimalizálásá”-val menteni. 
 Nyissa meg a Word programot. Menjen a „Lap elrendezése”
      nézetre. Itt nyissa meg az „Oldalbeállítás” párbeszédpanelt. Majd a
      margókat állítsa 0-ra, az ábrának megfelelően: 
 Majd a „Beszúrás” nézeten, kattintson a „Kép” ikonra.
      Válassza ki a képet/képeket, és a „Beszúrás” gombbal szúrja be. Ha ezzel
      kész van a „3.1. PDF formátumú fájl előállítása Word
      dokumentumból” alfejezetben
      leírtak szerint mentse el a dokumentumot .PDF formátumú fájlként. 4.     
      CsoportokHa bejelentkezés után az
      oldalmenüben az „Csoportok”
      linkre kattint, megjelenik egy keresőpanel. Az Egyesületnél megjelenik az
      Ön egyesületének a neve. A Csoportnál
      az egyesülethez tartozó csoportok nevei. Ha vannak csoportok, akkor
      kiválaszthatjuk a csoportok neveit, megtekinthetjük, módosíthatjuk, új
      csoportot vihetünk fel. Megtekintéskor, ha e-mail cím mező ki van töltve,
      akkor kattintásra az alapértelmezett levelezőprogramunk megnyílik, és a
      címzetthez beíródik az e-mail cím. 
 Ha új csoportot szeretne
      felvinni, kattintson az „Új
      csoport” gombra. Adja meg a csoport adatait, majd a „Mentés” gombra kattintva az új
      csoport hozzáadódik az egyesülethez. A mentés végrehajtásának
      megtörténtéről tájékoztatást kap. Ha nem sikerül a mentés, kérem, adja
      meg azokat az adatokat, amelyeket feltétlenül meg kell adni. Nem megfelelő
      adatok kitöltésére egy példát az alábbi ábrán láthat. Addig nem tudja
      elmenteni az adatokat amíg, nem megfelelően van kitöltve az összes mező.
      Ha mentés után hibát észlel a rendszer, akkor hibaüzenettel tájékoztat.
      Mentés után minden egyes hibás beviteli mező után megjelenik a  jel. Addig nem tudja elmenteni a bevitt
      adatokat, amíg  jel megjelenik a beviteli mezők végén. 
 Válassza ki azt a csoportot a
      keresőpanelen, amelynek az adatai megváltoztak. Majd kattintson a „Módosít” gombra, miután
      kijavította a kívánt adatot, kattintson a „Mentés” gombra. Válassza ki azt a csoportot a
      keresőpanelen, amelyet törölni kíván. Majd kattintson a „Törlés” gombra. Ekkor a program
      visszakérdez, hogy biztos-e a törlésbe. Erre azért van szükség, hogy
      elkerülhessük a véletlen adattörlést. (Ha ennek ellenére véletlenül töröl
      egy olyan csoportot, amelyre szükség van, és nem áll rendelkezésére az
      újbóli felvételéhez szükséges összes adat, kérem, írjon tagnyilvantarto@meosz.hu
      e-mail címre, hogy visszaállíthassuk a kitörölt csoportot.) Ebben a részben tarthatja
      nyilván az egyesület tagjait, a személyes-, a tagsági-, az tagdíj
      nyilvántartási- és az általános adatokat. 5.1    
      Keresés
      a tagok közöttHa egyesületének tagjait
      kívánja megtekinteni, kattintson a „Tagok”
      linkre az oldalmenüben. Ekkor megjelenik egy keresőfelület. Annak
      érdekében, hogy minél könnyebben megtalálja a keresett tagot, minél több
      paramétert adjon meg.    Kereshet Név, Egyesületi
      csoport, Születési év, tagsági azonosító, Lakcím, Irányító szám,
      Település, Utca, E-mail cím alapján.    Ha bejelöli a „Csak az aktív tagok listázása”
      jelölőnégyzetet, akkor nem jelennek meg a kilépett, elköltözött, elhunyt
      tagok, csak az aktívak.   A tagsági azonosítóhoz írt
      szövegnél azok a tagok jelennek meg, amelyek tag azonosítója, tagsági
      igazolvány kódja vagy tagsági igazolvány száma megegyezik a beírt
      szöveggel.   A születési év melletti mezőben azt írhatja, hogy melyik év
      január 1-e után született tagok jelenjenek meg, a második mezőbe, hogy
      melyik év utolsó napja előtt születettek.   Például: Első mező: 1950, Második mező:
      1980 (Azok a tagok jelennek meg, akkor 1950. január 1-je és 1980.
      december 31-e között születtek.) Első mező: 1963, Második mező:
      1963 (Azok a tagok jelennek meg, akkor 1963-ban születtek) Első mező: üres, Második mező:
      1978 (Azok a tagok jelennek meg, akik 1978. december 31-e előtt
      születtek.) Első mező: 1993, Második mező:
      üres (Azok a tagok jelennek meg, akik 1993. január 1-e után születtek.)   Ha a „Keresés” gombra kattint, akkor a beállított paraméternek
      megfelelő adatok jelennek meg egy táblázatban az alábbi ábra szerint: 
 A listában szerepel, hogy
      melyik tag, melyik évre fizette be utoljára a tagdíjat, és hogy az
      általános adatlapja ki van-e töltve. A mező nevekre kattintva tudja
      rendezni növekvő vagy csökkenő sorrendbe a táblázati adatokat. Pl. ha
      rákattint a „Neve” szóra a
      fenti ábrán, akkor a tag nevek szerint ABC sorrendben jelenik meg a
      találati lista, ha még egyszer rákattint, akkor csökkenő sorrendben. A
      lista névsorba rendezésénél a dr., prof., ifj.,
      id., özv. előtagokat a neveknél figyelmen kívül hagyja a program. Pl. id.
      dr. Nagy István a listában az „n” betűvel kezdődő nevek közé lesz
      besorolva. A
      táblázat fejlécében megjelenik, hogy a keresési feltételnek hány találat
      felelt meg. Mellette, hogy jelenleg ebből melyikek látszanak. A jobb
      oldalon láthatja, hogy hány lapnyi a találat, és a lenyíló lista
      segítségével ki tudja választani, hogy melyik jelenjen meg:    A láblécében található
      számok,
      vagy nyilak segítségével végig tudja nézni a teljes találati listát: 
   Az adott tag részletes adatait
      az adott sorban található „Megtekintés”
      linkre kattintás után tudja elérni. A „Szerkesztés” linkre kattintva szerkesztheti az adott tag
      adatait. „Törlés” linkre
      kattintva pedig természetesen törölheti a tagot. Ha egy tag kilépett,
      kérjük, hogy ne itt töröljék, hanem a tagságát  5.2     Tag adatainak felviteleHa egyesületéhez új tagot
      szeretne felvinni, kattintson a „Tagok”
      linkre az oldalmenüben, és utána a keresőpanelen kattintson az „Új tag” gombra. Az alábbi ábrán
      látható oldal fog megnyílni a keresőpanel alatt: 
 Adja meg a tag adatait. A tag
      nemét a lenyíló listából tudja kiválasztani. A születési év megadásához,
      kattintson a mellette található kis ábrára. Ekkor az alábbi panel jelenik
      meg: 
 A lenyíló listából, válassza ki
      az évet és a hónapot, majd kattintson az adott napra. Ekkor a születési
      dátum mezőbe bekerül a megadott paraméter. Ha a „ma” linkre kattintunk, akkor a mai dátum kerül beállításra.
      Ha az „üres” linkre, akkor
      törli a beírt dátumot a mezőből. A két nyíllal tudunk a naptárban egy
      hónapot előre vagy hátra navigálni. Ha nem ismerjük a hónapot és a napot,
      csak az évet szeretnénk beszúrni, akkor a lenyíló listából válasszuk ki
      az évet, és kattintsunk a "csak
      év" hivatkozásra. Ekkor az év beíródik a dátummezőbe. Lehetőség van
      a dátumot beírni a mezőben. Ekkor csak szám karakterek írására van
      lehetőség. A program automatikusan végzi a tagolást. Ha mondjuk, azt
      szeretnénk születési dátumnak megadni, hogy 1962. március 4., akkor azt
      gépeljük be, hogy 19620304. A képernyőn az fog megjelenni, hogy
      1962.03.04. Beírhatjuk azt is, hogy 1962. Ekkor csak az év fog
      elmentődni. Ha azt adjuk meg, hogy 1962.03, akkor kérni fogja a napot is
      a program. Ha kitöltötte a lakcím
      adatokat, és szeretné megadni a levelezési címet is, ami megegyezik a
      lakcím adatával, akkor kattintson a „Lakcím
      –adatok automatikus átmásolása” linkre. Ennek hatására a levelezési
      címnél megjelennek a lakcímnél megadott adatok. A Mentés gombbal tudja a felhasználó adatait elmenteni. Ha
      valamelyik adattal probléma van, akkor erről a program tájékoztatni fogja
      Önt. A hiba kijelzésére egy példát megtalál a „5.3 Tag
      adatainak módosítása” pont alatt. A „Bezár” gombbal tudja bezárni az
      adatfelvivő panelt. Ha mentés nélkül zárja be, akkor az adatok nem
      kerülnek tárolásra, tehát elvesznek. A véletlen bezárás elkerülése végett
      a program figyelmeztető üzenetet küld. 5.3     Tag adatainak módosításaKeresse meg azt a tagot, amely
      adatain módosítani kíván a „5.1 Keresés a tagok
      között 8”-ben
      leírtak
      szerint. Majd kattintson a listában a
      kereset tag mellett található „Szerkesztés”
      linkre. Ekkor megjelenik a „5.2 Tag adatainak felvitele  9”-ben
      látható
      panel lista alatt, a tag adataival. Írja át azt a mezőt, amelyen változás
      történt, majd a „Mentés”
      gombra kattintva mentse el. Ha mentés után hibát észlel a
      rendszer, akkor hibaüzenettel tájékoztat. Mentés után minden egyes hibás
      beviteli mező után megjelenik a  jel. Addig nem tudja elmenteni a bevitt
      adatokat, amíg  jel megjelenik a beviteli mezők végén. A „Bezár” gombbal tudja bezárni az adatfelvivő ablakot. Ha
      mentés
      nélkül zárja be,
      akkor az újólag megadott adatok
      nem
      kerülnek tárolásra, tehát elvesznek. A véletlen
      bezárás elkerülése végett a program figyelmeztető üzenetet küld: 
 Keresse meg azt a tagot, amely
      adatait törölni kíván a „5.1 Keresés a tagok
      között 8”-ben leírtak
      szerint. Majd kattintson a listában a
      keresett tag mellett található „Törlés”
      linkre. Ekkor a program visszakérdez, hogy Ön biztos-e a törlésben. Erre
      azért van szükség, hogy elkerülhessük a véletlen adattörlést. (Ha ennek
      ellenére véletlenül töröl egy olyan tagot, amelyre szükség van, és nem
      áll rendelkezésére az újbóli felvételéhez szükséges összes adat, kérem,
      írjon nekünk, hogy helyreállíthassuk a tag adatait.) 6.     
      TagságA tagsághoz kapcsolódó adatokat
      az után tudja megadni, hogy a tag személyes adatait elmentette. Ekkor
      megjelenik a személyes adatok képernyő tetején egy „Tagsági adatok” feliratú fül. 
 6.1     Tagsági adatok felviteleHa a „6. Tagság”
      pontban leírt „Tagság adatok”
      fülre kattint, megjelenik a „Tagsági
      adatok felvitele” panel. 
   A felső három sorban a tag
      adatai jelennek meg azért, hogy felvitelkor egyértelműen látható legyen,
      hogy melyik tag adatait állítjuk be. Ha ezeken kíván módosítani,
      kattintson a „Személyes Adatok”
      gombra, és az „5.3 Tag
      adatainak módosítása” szerint végezze el a módosítást.
      A „Tisztség, tevékenység”
      pontba kiválaszthatjuk, hogy a tag az egyesületnél milyen tisztséget tölt
      be (pl. Ő az egyesület elnöke). Amikor erre szükség lesz, a „11. Szabad szűréses statisztikánál” kereshetünk
      rá. Ha a tag egy területi csoportnak is a tagja, akkor válasszuk ki a
      csoportot. Adjuk meg az adatfelvitel dátumát a „5.2 Tag
      adatainak felvitele” pontban leírtak szerint. Valamint
      adjuk meg a többi adatot is értelem szerint. A „Tagság vége” és a „Kilépés
      oka” mezőket csak akkor kell kitölteni, ha a tag tagsága megszűnt. Ha
      tagsági igazolvány kód nincs nyilvántartva, akkor üresen kell hagyni a
      mezőt. Kérjük, hogy ha egy tag tagsága megszűnt, akkor itt adják meg,
      ahelyett, hogy a tagot a keresési listából törölnék. (Ez azért fontos,
      hogy a korábbi adatok a statisztikák kérésénél ne vesszenek el.) A „Bno kód, százalék” mellé be lehet
      írni a tag egyik betegségének BNO kódját és mellé, hogy ez hány százalék
      egészségromlást eredményez. (pl. M0810 70%) Majd a „Hozzáad” gomb segítségével az alatta található listához lehet
      adni. Ezután megadhatjuk a következő kódot is. Minden új kód esetén hozzá
      kell adni a listához.  Ha a „Mentés” gomba kattint, és az adatok helyesen lettek megadva,
      akkor a „6.2
      Tagság adatainak módosítása” pontban leírt ablak
      jelenik meg, ahonnan az újólag megjelenő fülek segítségével továbbléphet
      a Tagdíj és egyéb befizetések („7. Tagdíj és egyéb
      pénzforgalmi tételek”) vagy az Adatlap(„8.
      Adatlap”) megadására, esetleg visszaléphet a személyes
      adatok karbantartására ( „5.3 Tag
      adatainak módosítása”). 6.2     Tagsági adata módosításaHa a „6. Tagság”
      pontban leírt „Tagság adatok”
      panelfülre kattint, és az adott taghoz vitt már fel tagsági adatot,
      megjelenik a „Tagsági adatok
      módosítása” panel. (Ha még nem adott meg tagsági adatot, akkor a „Tagsági adatok felvitele” panel
      fog látszani. lásd „6.1
      Tagság adatainak felvitele” pontot.) 
 A „6.1
      Tagság adatainak felvitele” pontban leírtak szerint
      adja meg a módosítani kívánt mezőket. A „Tagság vége” és a „Kilépés
      oka” mezőket csak akkor kell kitölteni, ha a tag tagsága megszűnt.
      Kérjük, hogy ha egy tag tagsága megszűnt, akkor itt adják meg, ahelyett,
      hogy a tagot a keresési listából törölnék. (Az utóbbi esetben a következő
      évi adatszolgáltatási statisztikában a tag nem fog megjelenni a létszámban.) Az adatok megadása után,
      kattintson a „Mentés” gombra.
      Ha valamelyik adattal probléma van, akkor erről a program tájékoztatni
      fogja Önt. Ha tag BNO kódja változik, akkor a „BNO kódok” listából válassza ki azt, amelyik már nem
      érvényes, és az „Eltávolít”
      gombbal tudja törölni. Majd a „6.1
      Tagság adatainak felvitele” pontban leírtak szerint
      adja hozzá az új BNO kód értékeket. Ekkor még csak a képernyőn fognak a
      BNO kódok helyesen megjelenni. Ahhoz, hogy ezek el is legyenek tárolva,
      még rá kell kattintani a „Mentés”
      gombra. A „Bezár” gombbal
      tudja bezárni az adatfelvivő panelt. Ha mentés nélkül
      zárja be,
      akkor az adatok nem kerülnek
      tárolásra, tehát elvesznek. A véletlen
      bezárás elkerülése végett a program figyelmeztető üzenetet küld. Ha a „Befizetések” panelfülre kattint, akkor az adott tag tagdíj és
      egyéb befizetését rögzítheti a „7. Tagdíj és egyéb
      pénzforgalmi tételek” pontban leírtak szerint. Ha a „Adatlap” fülre kattint, akkor az adott tag „Egyesületi tagnyilvántartó lapjának
      általános kérdéseit” adhatja meg. rögzítheti a „8.
      Adatlap” pontban leírtak szerint. Ha a „Személyes Adatok” fülre kattint, akkor visszajut a „Személyes Adatok Módosítása”
      pontba, ahol a személyes adatokon módosíthat a „5.3 Tag
      adatainak módosítása” pontban leírtak szerint. 7.     
      Tagdíj és egyéb pénzforgalmi tételekA tagdíj és egyéb befizetését
      megadása a tag személyes adatainak („5.2 Tag
      adatainak felvitele  9”) és a tagsági
      adatainak („6.1
      Tagság adatainak felvitele”) felvitele után történhet
      úgy, hogy a tag adatainak betöltődése után a „Befizetések” fülre kattint. Ekkor az alábbi képernyő
      jelenik meg: 
 Új befizetést az „Új tétel” gombra történő
      kattintás után tud megadni. Ki lehet választani a „Befizetés célját” , majd a „Befizetés módját”, a jelenlegi „Dátum”-ot, be kell írni a „Befizetés összeg”-ét, valamint meg lehet adni a
      bizonylatszámot vagy valamilyen azonosítót is. A „12.
      Szabad szűréses statisztikák”-nál erre a
      bizonylatszám/megjegyzés rovatra lehet szűrni is. Az egyesületi adatlapon
      megadott tagdíj vagy tagkönyv díja érték automatikusan beíródik, ha „Befizetés célja”-ként a tagdíjat vagy tagkönyvet választjuk ki. Ezek
      az összegek szükség esetén felülírhatók. Valamint ki kell választani,
      hogy melyik évre („Befizetés
      (kezdő) éve”) vonatkozik a befizetés. Ha egyszerre a tag több évre is
      befizette a tagdíjat/tagkönyvet stb., akkor az időpont tartományt kell
      megadni. Az alábbi példában az új tagdíj felvitel panelbe beírt adatok
      azt mutatják, hogy a tag a pénztárban, 866443 bizonylatszámmal 2013.
      július 9-én befizette a 2012-es és a 2013-as évekre vonatkozó
      1500-1500Ft-os tagdíjat: 
 Ha két év között a befizetés
      összege változott, akkor külön-külön kell rögzíteni az adatsort. A „Mégsem” gombbal tudja az adott
      panelt bezárni, mentett vagy rögzítetlen állapotban is. Ha
      mentés
      nélkül kattint a „Mégsem” gombra, akkor az
      adatok
      nem
      kerülnek tárolásra, tehát elvesznek. A véletlen
      bezárás elkerülése végett a program figyelmeztető üzenetet küld. A „Mentés” gomb segítségével tudja
      rögzíteni az adatot. Ekkor bekerül a listába. A listában a „Szerkesztés” gomb segítségével
      módosíthatja az elmentett tételt, a „Törlés”
      gombbal törölheti. A lista utolsó sora tartalmazza
      a tagdíjak összegzését. A „Bezár” gombra a teljes tag befizetései panel bezáródik. A panel tetején található fülek
      segítségével át tud lépni a többi panelre is: Ha a „Adatlap” fülre kattint, akkor az adott tag „Egyesületi tagnyilvántartó lapjának
      általános kérdéseit” adhatja meg. rögzítheti a „8.
      Adatlap” pontban leírtak szerint. Ha a „Tagsági adatok” panelfülre kattint, akkor visszajut a „Tagsági Adatok Módosítása”
      pontba, ahol a tagsági adatokon módosíthat a „6.2
      Tagság adatainak módosítása” pontban leírtak szerint. Ha a „Személyes Adatok” fülre kattint, akkor visszajut a „Személyes Adatok Módosítása”
      pontba, ahol a személyes adatokon módosíthat a „5.3 Tag
      adatainak módosítása” pontban leírtak szerint. 8.     
      AdatlapAz általános adatlap megadása a
      tag személyes adatainak („5.2 Tag
      adatainak felvitele  9”) és a tagsági
      adatainak („6.1
      Tagság adatainak felvitele”) felvitele után történhet
      úgy, hogy a tag adatainak betöltődése után a „Adatlap” fülre kattint. Ekkor az alábbi képernyő
      jelenik meg: 
 Az első 5 kérdést már a tagsági
      adatoknál meg kellett válaszolni, így ezek itt csak kiíratásra kerülnek.
      A többi kérdésnél, ahol választókör szerepel egy adott kérdésnél, ott
      csak egy választ tud és lehet megadni. Ahol jelölőnégyzet, ott lehetősége
      van több válaszlehetőséget is megadni. Nem feltétlenül kell minden
      kérdésnél választ megadni. A beviteli mezőt értelemszerűen használja.
      Például valaki tanyán él, akkor az első kérdésnél válassza ki az egyebet,
      és írja be mellé, hogy tanya. A „Mentés”
      gombbal tudja a kész adatlapot eltárolni. A lakás komfortfokozatát,
      kérjük, hogy az alábbiak szerint adják meg: -
      Komfort nélküli lakás:  Az a lakás, amely a
      félkomfortos lakás követelményeinek sem felel meg, de legalább 12 m2-t
      meghaladó alapterületű lakószobával és főzőhelyiséggel, továbbá a lakáson
      kívül WC (árnyékszék) használatával és egyedi fűtési móddal rendelkezik,
      valamint a vízfelvétel lehetősége biztosított.    -
      Félkomfortos lakás:  Az a lakás, amely a komfortos
      lakás követelményeinek nem felel meg, de legalább 12 m2-t meghaladó
      alapterületű lakószobával és főzőhelyiséggel, továbbá fürdőhelyiséggel
      vagy WC-vel és közművesítettséggel (legalább villany-és vízellátással),
      valamint egyedi fűtési móddal rendelkezik.    -
      Komfortos lakás:  Az a lakás, amely legalább 12
      m2-t meghaladó alapterületű lakószobával, főzőhelyiséggel és WC-vel,
      közművesítettséggel, melegvíz-ellátással és egyedi fűtési móddal
      (gázfűtéssel, szilárd vagy olajtüzelésű kályhafűtéssel, elektromos
      hőtároló kályhával) rendelkezik.    -
      Összkomfortos lakás:  Az a lakás, amely legalább 12
      m2-t meghaladó alapterületű lakószobával, főzőhelyiséggel és WC-vel,
      közművesítettséggel (villany- és vízellátással, szennyvízelvezetéssel),
      melegvíz-ellátással és központos fűtési móddal (táv-, egyedi, központi
      vagy etázsfűtéssel) rendelkezik.    -
      Duplakomfortos lakás:  Az a lakás, amely legalább 12
      m2-t meghaladó alapterületű lakószobával, főzőhelyiséggel és 2 db WC-vel,
      2 db fürdőhelyiséggel, közművesítettséggel (villany- és vízellátással,
      szennyvízelvezetéssel), melegvíz-ellátással és központos fűtési móddal
      (táv-, egyedi, központi vagy etázsfűtéssel) rendelkezik.    -
      Luxuslakás:  Az a lakás, amely legalább 12
      m2-t meghaladó alapterületű lakószobával, főzőhelyiséggel és WC-vel,
      közművesítettséggel (villany- és vízellátással, szennyvízelvezetéssel),
      melegvíz-ellátással és központos fűtési móddal (táv-, egyedi, központi
      vagy etázsfűtéssel) rendelkezik, továbbá teljes biztonsági rendszer
      (társasházaknál 24 órás portaszolgálat), tágas nappali, medence, teljes
      klimatizáltság, saját fürdőszobával rendelkező hálószoba is tartozik az
      ingatlanhoz.   A „Bezár” gombbal tudja bezárni az adatfelvivő panelt. Ha mentés
      nélkül zárja be, akkor az adatok nem kerülnek
      tárolásra, tehát elvesznek. A véletlen
      bezárás elkerülése végett a program figyelmeztető üzenetet küld. A panel tetején található fülek
      segítségével tud a tag többi paneljén szereplő adatához visszajutni. Ha a „Nyomtatás” gombra kattint, akkor megjelenik PDF formátumban
      az adott tag „Egyesületi
      nyilvántartó lap”-ja, melyet
      közvetlenül is ki tud nyomtatni, vagy le tud menteni. Ennek
      megtekintéséhez az Acrobat Reader alkalmazásra
      van szükség. Ezt letöltheti a http://get.adobe.com/reader/
      oldalról. Üres adatlap nyomtatásához kattintson
      az oldalmezőben az „Üres Adatlapok”
      linkre. Ekkor az alábbi ábra jelenik meg: 
 Ekkor kiválaszthatja azt a csoportot,
      amely neve be legyen írva az űrlapon az adott mezőben. Ha nem választ
      csoportot, akkor ez a mező üresen marad. Majd kattintson a kívánt
      nyilatkozat mellett található  pdf vagy doc szóra,
      attól függően, hogy Acrobat Readerben
      vagy Wordben (MS Word 2003, vagy újabb verzió) szeretné  megtekinteni.  Ha doc
      formátumot választ, akkor belépési nyilatkozatnál a letöltött dokumentum
      számítógépen is kitölthető. Az általános adatok dokumentum azért nem
      szerkeszthető, mert a tag felvételnél ki lehet
      tölteni az űrlapot, amelyet kitöltés után ki lehet nyomtatni. (lásd a „8.
      Adatlap” pontban leírtakat.). Itt csak azért szerepel,
      hogy az egyesület ki tudjon nyomtatni egy üres dokumentumot is azon tagok
      részére, akiknek ki kell postázni kitöltés céljából. Ha a formanyomtatványt pdf formátumban szeretnénk letölteni, akkor az
      alábbiak szerint fog megnyílni: 
 Az űrlapot a Shift+Ctrl+S gomb
      segítségével mentheti el. A megtekintéséhez az Acrobat
      Reader alkalmazásra
      van szükség. Ezt letöltheti a http://get.adobe.com/reader/
      oldalról. Ha egyesület adatairól szeretne
      biztonsági mentést készíteni, hogy később erre az állapotra vissza
      lehessen állítani a rendszert, akkor kattintson az „Mentések” linkre az oldalmenüben. Az egyesületi adatok
      különböző adatbázis táblákban tárolódnak. Ha az Egyesület adatait
      szeretné lementeni, akkor kattintson az „Egyesület” linkre. Ekkor megjelenik az egyesület adatai,
      alatta a ”Mentés Excel formátumban”
      gomb. Ennek segítségével tudja a saját gépre lementeni az adatokat. Ha
      később vissza szeretné állítatni az adatait, akkor kérjük, ezt az
      adatsort küldje el nekünk a tagnyilvantarto@meosz.hu címre. A „Tag” tábla tartalmazza a tagok személyes adatait. A „Tagság” tábla, a tagsági
      viszonyt. Itt a ts_tag_id mező mutatja meg, hogy melyik tagra vonatkozik
      a tagság. A „BNO” táblába a „Tagsági adatok” lapon a megadott
      BNO kódok tárolódnak. A „Tagdíj”
      táblába a tag befizetései vannak. Ez a dij_ts_id mezőn keresztül
      rendelődik a tagsági viszonyhoz. A „Válasz”
      táblában az adatlapi kérdésekre adott válaszok szerepelnek. Itt a val_ts_id
      mező köti össze a tagsági viszonnyal. A „TagságokTisztségei” táblában a „Tagsági adatok” lapon a megadott tisztségek tárolódnak. Ez a tt_ts_id
      mezőn keresztül rendelődik a „Tagság”
      táblához. Ha Ön régi verziójú Excellel
      rendelkezik (Office 95, Office 97, Office 2000, Office XP (Excel 2002))
      és meg szeretné tekinteni az adatsort, kérem a „Régi típusú Excel programmal rendelkezem.(Office XP (2002) vagy
      korábbi.)” jelölőnégyzetet aktiválja, mert csak ekkor fogja tudni az
      adatsort megjeleníteni. 
 11. Rögzített statisztikákHa statisztikát/kimutatást
      szeretne készíteni, kattintson az „Rögzített
      statisztikák” linkre az oldalmenüben. Ekkor megjelennek különböző
      statisztikai linkek, amelyekből az Ön által irányított egyesület
      tagjainak adataihoz valamint a többi egyesület és csoport általános
      adataihoz tud hozzájutni. Kattintson a kívánt linkre. (A tagdíjfizetési
      statisztika megjelenítéséhez a linkre történő kattintás előtt, válassza
      ki azt az évet, amelyről a kimutatás készüljön.) Ha nem a teljes
      egyesület statisztikáját szeretné megjeleníteni, akkor válassza ki a
      csoportot is. Ekkor egy táblázatban megjelenik az adott kimutatás,
      amelyet a „Megjelenítés Excelben”
      gombbal tud Excel formátumú fájlban megtekinteni. Ha az Excel fájl
      megjelenítése előtt rendezi a listát a felette található oszlopnévre
      kattintva, akkor az Excel fájlban is ebben a sorrendben fognak szerepelni
      az adatok. Ha Ön régi verziójú Excellel rendelkezik (Office 95, Office
      97, Office 2000, Office XP (Excel 2002)), kérem a „Régi típusú Excel programmal rendelkezem.(Office XP (2002) vagy
      korábbi.)” jelölőnégyzetet aktiválja, mert csak ekkor fogja tudni a
      statisztikát megjeleníteni. Az Office 2003, Office 2007 vagy Office 2010
      verzióinál ne aktiválja a jelölőnégyzetet, mert egyes szolgáltatások nem
      lesznek elérhetőek. (pl. beállított nyomtatási képernyő, beállított
      adatformátumú cellák, szám mezők összegzése stb.) Az Ön internetböngészőjétől
      függően az Excel betöltődésekor megjelenhet az alábbi üzenet: 
 Kérem, ezt hagyja jóvá.  Ha az Ön által szükségesnek
      tartott kimutatást (statisztikát) nem találja a felsoroltak között,
      kérem, vegye fel velünk a kapcsolatot. 
 Megjegyzés: 2013. évben befolyt
      tagdíjbevételek: Minden olyan tagdíjként felvitt összeg szerepel benne,
      amelyet 2013. január 1-e és 2013. december 31-e között fizettek be. (A
      pénzügyi évben tagdíjként befolyt bevétel.) 2013. évi tagdíjat fizette:
      Minden olyan tagdíjként felvitt összeg szerepel benne, amelyet a 2013.
      évre fizettek be. Tehát, az is, amelyet 2012-be fizettek be előre a 2013.
      évi tagdíjnak, vagy amit a későbbi években rendeztek. 12. Szabad szűréses
      statisztikákHa olyan statisztikát kíván
      készíteni, amelynél a listában az Ön által beállított paramétereknek
      megfelelő tagok adatait szeretné megjeleníteni, akkor kattintson a „Szabad szűréses statisztika”
      menüpontra. Egyszerre több paramétert is megadhat, ekkor az összes
      feltételnek megfelelő tagok adatai fognak megjelenni.   Példa a fontosabb
      szűrőfeltételekre: Tagság kezdete: 2004 és 2008
      (Azok a tagok jelennek meg, akik legkorábban 2004 és 2008 között léptek
      be az egyesületbe.) Tagság vége: 2008 és 2008 (Azok
      a tagok jelennek meg, akik 2008-ban léptek ki az egyesületből.) Születési év: üres és 1968
      (Azok a tagok jelennek meg, akik 1968-ban vagy korábban születtek.) Megjegyzés: akadálymentesítés
      (Azok a tagok jelennek meg, akiknek a személyes adatlap megjegyzés
      rovatában szerepel az „akadálymentesítés”
      szó.) Táblázat címe: A letölthető
      Excel táblázatnak az itt megadott szöveg lesz a címe. Ha nem adunk meg
      semmit, akkor „Kimutatás: A
      keresési feltételnek megfelelő tagok” az alapértelmezett cím. Bizonylatszám: Itt megadjuk a
      számlatömb első és utolsó elemét, ennek hatására megjelennek azok a
      tagok, akik az adott számlasorszámon fizettek. Tisztség, tevékenység: A
      lenyíló listában keresse meg, melyik tisztségű tagokat szeretné látni. Ha
      a listában nem szerepel, válassza az „egyéb”-et, és írja be mellé a megjelenő beviteli mezőbe a
      keresett tisztséget/tevékenységet.   Ha keresőfeltételben a
      tagsággal kapcsolatos szűrőfeltételeket is beállítottunk (tagdíjmentes-e,
      tagság kezdete, tagság vége, státusz, tagság), akkor csak azok a tagok
      jelennek meg, akiknél a tagsági viszony fel lett véve. Ha csak a
      személyes adatokra keresünk (pl. település, tag neme stb.), akkor azok is
      megjelennek, akiknél a tagság nincs felvéve.  A Befizetés évének megadásánál
      azok a tagok jelennek csak meg, akiknek az adott időtartományban tagsági
      viszonyuk volt. Ha például a 2006-2008-as tartományt adjuk meg, akkor
      azok fognak csak látszódni, akik 2008 vagy előtte léptek be, valamint
      akik 2006 vagy később léptek ki. A tagdíjtartomány mellett egy
      lenyíló lista található az alábbi választási lehetőségekkel: - Mindig fizetett - Legalább egyszer fizetett - Legalább egyszer nem fizetett - Soha nem fizetett Lehet szűrni - Összes befizetésre - Tagdíjra - Tagkönyvre - Támogatásra - Felajánlásra - Egyéb befizetésekre   pl. Befizetés éve: 2007-2008 Mindig
      fizetett, tagdíjra szűrés: Azok a tagok jelennek meg, akik 2007-ben és
      2008-ben is fizettek tagdíjat. Ha valamelyik évben nem fizetett a tag,
      akkor nem jelenik meg a felsorolásban. (Ezek azok a tagok, akikkel nincs
      probléma.) Befizetés éve: 2010-2011
      Legalább egyszer fizetett, felajánlásra szűrés: Azok a tagok jelennek
      meg, akik 2010-ben és/vagy 2011-ben ajánlottak fel összeget az
      egyesületnek (Pl. Itt lehet szűrni azt is, ha valaki az elmúlt 3 évben
      fizetett legalább egyszer tagdíjat, mert például ezek lehetnek az aktív
      tagok.) Befizetés éve: 2010-2011
      Legalább egyszer nem fizetett, tagdíjra szűrés: Itt az jelenik meg, aki
      vagy csak 2010-ben, vagy csak 2011-ben, vagy egyik évben sem fizetett
      tagdíjat. (Pl. aki az elmúlt két év valamelyikében nem fizetett, annak
      lehet levelet kiküldeni, hogy rendezze tagságát.) Befizetés éve: 2010-2011 Soha
      nem fizetett, az összesre szűrve: sem 2010-ben sem 2011-ben nem fizetett
      semmit. (Ez a rész arra jó, hogy leválogassuk az inaktív tagokat, pl. aki
      3 éve nem fizetett.) Megjegyzés: A tagdíjmentes
      tagok mindegyik tagdíjra történő szűrési listában látszani fognak. Ha nem
      szeretnénk ezt, akkor az alatta lévő „Tagdíjmentes” címke mellé a válasszuk a „nem” értéket.   Lehetőségünk van beállítani,
      hogy a tagok mely adatai jelenjenek meg. Ehhez a „A készítendő kimutatás oszlopai” pontnál a „Választható mezők” között
      válassza ki, mely adatokat szeretne látni, majd a „>> Hozzáad” feliratú gombra kattintson. Ekkor a
      paraméterek átkerülnek a „Választott
      mezők” nevű listába. Ha mégsem szeretnénk megjeleníttetni, akkor a
      nem kívánt elem kijelölése után a „<<
      Töröl” feliratú gombbal vissza lehet tenni a „Választható mezők” listába. A megkötés csak annyi, hogy a „Tag neve” oszlopot mindenképpen
      választani kell, és maximum hét oszlop választható ki. A választási
      lehetőségek között szerepelnek az adatlapi
      kérdéssorra adott válaszok is, ha a kérdést hozzáadjuk a „Választott mezők” nevű listához.
      Így le tudjuk válogatni például a kerekes székes tagokat.   Mezők magyarázata: -      
      Lakcím: ha ezt választja, megjelennek a tag
      lakcímadatai közül az irányítószám, város és utca, hsz. adatok -      
      Levelezési cím: ha ezt választja, megjelennek a
      tag levelezési cím adatai közül az irányítószám, város és utca, hsz.
      adatok -      
      Levelezési cím, ha üres lakcím: ha ezt választja,
      és ki vannak töltve a tag levelezési cím adatai, akkor ezek az adatok, ha
      nincsenek, akkor a lakcím adatok közül az irányítószám, város és utca,
      hsz. adataik fognak látszani. -      
      Telefon, ha üres mobil: Itt a vonalas telefonszám
      fog látszani, ha meg van adva, ha nincs, akkor a mobilszám.  -      
      A befizetés
      événél, a tagság kezdeténél
      és a tagság végénél egy időpont
      tartományt adhat meg. (lásd fentebb) -      
      „Az utolsó
      befizetés éve”, a „Befizetések
      összege”, az „Utolsó befizetés
      ideje” és a „Befizetett évek
      száma” lehetőségek azt a számot fogják kiírni, amely a „Befizetések éve” pontban megadott
      időtartományban esik. Ha ez nincs megadva, akkor az összes befizetéséből
      végzi a szűrést. -      
      Ha tag tagdíjmentes, akkor „Az utolsó befizetés éve”, a „Befizetések összege”, az „Utolsó befizetés ideje” és a „Befizetett évek száma” mezőkben a „Tagdíjmentes” szó kerül megjelenítésre. 
 A
      lista alatt megjelenik a „Megjelenítés
      Excelben” feliratú gomb, amellyel a listát el tudjuk menteni Excel
      fájlba. (Erről részletesen a „10. Rögzített
      statisztikák” menüpontban olvashatunk.) Valamint
      látszik a „Boríték nyomtatása”
      és a „Címke nyomtatása” gomb
      is. Ennek segítségével a lekérdezett tagokról levélküldéshez borítékot
      vagy címkéket tudunk nyomtatni. Ha 500-nál több tag szerepel a listában,
      és erről szeretnénk borítékot vagy címkét nyomtatni, akkor megjelenik egy
      lenyíló lista, amelyben körülbelül 500-ankénti tartományok szerepelnek. A
      nyomtatandó tételek száma úgy van meghatározva, hogy figyelembe veszi a
      címke beállításokat, és egy listán belül a címkéknél nem hagy üres helyet
      az utolsó oldalon. A nyomtatási tartományokat válasszuk ki egymás után,
      és mindegyiknél kérjük le a címkéket a „Címke nyomtatása” gomb segítségével. (Erről részletesen a „13. Borítékok, címkék, csekkek” menüpontban
      olvashatunk.) 13. Borítékok, címkék,
      csekkekHa a „Címkék, csekkek” menüpontot választjuk, egy keresőfelület
      segítségével ki tudjuk keresni azokat a tagokat, akik részére „sárga csekket” és a kiküldésére
      borítékot vagy a borítékra címkét szeretnénk nyomtatni. Először is adjuk
      meg a keresési feltételeket. (pl. tagdíjköteles, rendes tagság, akik
      2012-ben még nem fizettek tagdíjat, és aktívak.) A keresőpanel alján
      megjelenik az a tagdíj összege, amelyet az „Egyesület adatai” menüpontban beállítottunk. Természetesen
      itt lehetősége van ezt módosítani. Az itt beállított összeg fog
      megjelenni a csekken. A „Keresés”
      gombra megjelennek a keresési feltételeknek megfelelő tagok: 
 A listát lehetőség van
      rendezni. Majd a „Csekk nyomtatása”,
      „Boríték nyomtatása” vagy a „Címke nyomtatása” gomb
      segítségével meg tudjuk jeleníteni a kinyomtatandó dokumentumot, amely
      PDF formátumban jön létre. Egyszerre nem lehet több ezer
      csekket, címkét kinyomtatni. Így ha a lekért listában 500-nál több
      személy jelenne meg, akkor megjelenik az alábbi lista, amelyből
      kiválaszthatjuk az egymás után nyomtatandó tételeket: 
 Megjegyzés: A nyomtatandó
      tételek száma úgy van meghatározva, hogy figyelembe veszi a
      beállításokat, és egy listán belül a címkéknél nem hagy üres helyet. (Ha
      például 26 címke fér egy lapra, akkor a lista tartománya osztható lesz
      26-tal. Ebben az esetben 520-as tételekre bontja a program a teljes
      adatsort.) Csekk nyomtatáshoz be kell
      állítanunk a lapméretet 210*106 mm-re, az alábbiak szerint: Kattintsunk a nyomtatás ikonra
      (lásd 1. az ábrán), majd a „Tulajdonságok”
      vagy „Properties” gombra (2.
      az ábrán). A megjelenő új panelen lépjünk az „Oldalbeállítás” fülre (3). Válasszunk "Álló" tájolást (4). A
      lapméretnél válasszuk az „Egyéni…”-t
      (5). Ekkor egy másik panelen meg lehet adni a lap méreteit az alábbiak
      szerint (6): 
 Címke nyomtatása csak A4
      (210*297mm) lapra történhet. Ha az alapértelmezett beállítás nem
      megfelelő, tehát a szöveg nem a címkére kerül, kattintson a „Címke beállítása” gombra. Ekkor
      az alábbi panel jelenik meg: 
 Az „Alapértelmezett” gomb megnyomására azok az értékek jelennek
      meg, amelyet a MEOSZ Központban használnak. Egymás mellett 3 címke, és
      egymás alatt 6 címke található a papíron. A legfelső címke a lap
      tetejétől 15 mm-re kezdődik, a lap bal oldalától 7 mm-re. Két egymás
      melletti címke bal szélei 63 mm-re vannak egymástól, függőlegesen 48
      mm-enként ismétlődnek a címkék. A „12.
      Szabad szűréses statisztikák” menüpontban leírt címkék
      előállításánál is úgy jelenik meg a szöveg, ahogy itt beállítjuk a címke
      elhelyezését. Ha boríték beállításánál az
      alapértelmezett nem megfelelő, tehát ha nem B6-os borítékot használ az
      egyesület, kattintsunk a „Boríték
      beállítása” gombra. Ekkor az alábbi panel jelenik meg: 
 Boríték nyomtatásánál a főbb
      borítékméreteket ki lehet választani. Ekkor a boríték szélessége és
      magassága automatikusan beíródik, amelyen módosítani nem lehet. Ha az
      egyesület borítékjainak mérete eltér az összes megadott típustól, akkor
      válasszuk az „Egyedi méret”-et, és írjuk be a
      szélességi és hosszúsági paramétereket. Kétféle betűméret adható meg:
      Az általános tartalmazza csaknem az összes szöveg méretét (Feladó neve,
      címe, címzett címe), míg a „Név mérete” a címzett nevének
      megjelenítésekor a betűméretet. Ha a feladó egyesületet nem szeretnénk
      rányomtatni a borítékra, akkor töröljük „A
      feladó adatai” szakaszban szereplő megnevezés és cím adatokat. Az „Alapértelmezett” gomb megnyomására a B6-os boríték beállításához
      jelennek meg az értékek. Az egyesület címeként az, amely az „egyesületi
      adatok” menüben szerepel. Borítékok
      nyomtatásánál
      a csekknél leírtak szerint kell beállítani a nyomtatás tulajdonságait,
      azzal a különbséggel, hogy az "Egyéni.."
      lapon a szélesség és magasság értéke a boríték méretével lesz egyező.
      (B6-os boríték esetén 176 mm a szélesség, és 125 mm a magasság.) A „12.
      Szabad szűréses statisztikák” menüpontban leírt borítékok
      előállításánál is úgy jelenik meg a szöveg, ahogy itt beállítjuk. Itt tekintheti meg az összes
      egyesület adatlapi statisztikáját. Ki kell választani, hogy melyik
      adatlapi kérdésről jelenjen meg a statisztika, valamint azt, hogy az
      adatsor, milyen bontásban legyen. (Egyesületek szerinti, megyék szerinti,
      régiók szerinti vagy életkor szerinti.) Eldönthetjük, hogy a valaha
      létező összes tagé érdekel-e bennünket, vagy csak azok, aki jelenleg is
      aktívak. (ezt a jelölőnégyzet segítségével tudjuk beállítani.) A
      statisztikáról Excel fájl készíthető a „Nyomtatás” gomb megnyomásával. 
 Az egyesületi adatszolgáltatást
      a MEOSZ számára az előző évi tevékenységekről az „Egyesületi adatszolgáltatás” menüpontban lehet elkészíteni.
      Betöltődik egy keresőpanel, ahol kiválaszthatjuk, melyik év
      adatszolgáltatására vagyunk kiváncsiak. Ha korábbi
      évet választunk ki, akkor csak megtekinthetjük, ha az aktuálisat, akkor az
      adatszolgáltatási időszakban lehet módosítani. Ha adatszolgáltatási
      időszakon kívül vagyunk, akkor csak az adott évi rendezvényeket írhatjuk
      át.  
   Új adatszolgáltatás
      benyújtásához kattintsunk a „Módosít”
      gombra. Ekkor megjelenik egy másik panel is. Ezen az adatok több lapon
      vannak szétosztva. Ezek tetszés szerinti sorrendben kitölthetők, de
      minden lapot el kell menteni ahhoz, hogy az adatok rögzítésre kerüljenek. 15.1 Egyesületi adatokAz „Egyesületi adatok” lapon az „Egyesületi adatok” menüpontban megadott információt tudja
      beolvastatni, és azt elmenteni az „Egyesületi
      adatlapot átmásol” gomb segítségével.  
 A gomb megnyomása után a
      taglétszám, és a tagdíjbevételi adatok is kiszámolódnak: 
 Ha valamelyik adat nem fedi a
      valóságot, kérem, módosítsa az „Egyesületi
      adatok” lapon, majd itt újra másolja át. Magyarázat
      a számolt adatokhoz: 2012. január 1-én az a tag, aki
      legkésőbb 2012. január 1-én lépett be, és vagy még nem lépett ki, vagy
      2012. január 1-én vagy azt követően lépett ki. 2012. december 31-én az a tag, aki
      legkésőbb 2012. december 31-én lépett be, és vagy még nem lépett ki, vagy
      2012. december 31-én vagy azt követően lépett ki. Tagdíj: Azt az
      összeget veszi, amelyet a legtöbb tag fizetett be az adott évben. Tervezett tagdíjbevétel: A 2012.
      december 31-ei taglétszámból levonva a tagdíjmentes tagok számát, és ez
      szorozva a tagdíj összegével. Befizetett tagdíj: Az adott
      évben tagdíjként befizetett összes tétel összege.  Fizetők száma: Az adott
      évben tagdíjat befizető személyek száma.  Fizetési arány: A fizetők
      száma és a december 31-ei taglétszám (a tagdíjmenteseken kívül)
      hányadosa. 15.2
      Az
      előző évi gazdálkodási adatok megadásaA 2012. évi gazdálkodási
      adatoknál forint egységben adhatja meg az egyesület bevételeit és
      kiadásait. A tagdíjbevételt valamint az összegzéseket a program
      automatikusan kiszámítja. Az automatikusan számított mezőket kék keret
      veszi körül, és nem szerkeszthetők. A tagdíjbevétel minden mentéskor
      újraszámolódik, amely tartalmazza az összes tagdíjként történt befizetést
      az adott évben. A mezőkben csak számkarakterek beírására van lehetőség. A mezők értékének megadása után
      a „Mentés” gombbal tudja
      rögzíteni az értékeket. 
 A tervezett gazdálkodási
      adatokat kell beírni a „15.2 Az előző évi
      gazdálkodási adatok megadása” részben
      ismertetett módon. A tervezett tagdíjbevétel az
      első mentés előtt kiszámolódik a „15.1 Egyesületi adatok”
      részben ismertetett módon, de lehetőség van ezt módosítani. Az egyesületben tisztséget
      ellátott személyek adatait a „Tisztviselők”
      panelen lehet bemásolni a tagsági adatokból a „Tisztségi adatok átmásolása” gomb segítségével: 
 Ha azt szeretnénk, hogy azok a
      tisztségviselők is szerepeljenek a listában, akiket a „Tagsági adatok” panelen az „Egyéb” rovatba írtunk, akkor
      kattintsunk „Az egyéb mezőbe
      rögzített tisztviselők is megjelenjenek” szöveg előtti
      jelölőnégyzetbe. Miután rákattintott a „Tisztségi adatok átmásolása” gombra, a listában meg kell
      jelennie a tisztségviselők adatainak: 
 Ha nem jelenik meg, kérem, a
      főmenüből válassza a „Tagok”
      pontot, itt keresse meg egyesével az egyesület tisztviselőit, majd a
      tagsági adatok fülön adja meg a tisztségeket. (Lásd még a „6.1 Tagság adatainak felvitele”
      fejezetet.) A munkavállalással kapcsolatos
      munkatársak, alkalmazottak és társadalmi munkások számát a „Munkatársak” panelen lehet
      megadni. Az alkalmazottak adatait
      kétféle bontásban kell beírni: -      
      munkaképesség csökkenése szerint -      
      munkaidő szerint Mivel mindkét csoportosítás
      szerint ugyanannyi a tagok létszáma, ezért a program úgy lett megírva,
      hogy részmunkaidősek száma számolással kerül meghatározásra: A munkaképesség csökkenés
      szerint megadott munkavállalók számából levonásra kerül a teljes
      munkaidőben dolgozók száma. Az összes összegzéseket a
      program automatikusan elvégzi. Ezek a mezők kék háttérben szerepelnek,
      amelyeket nem lehet módosítani. 
 A társadalmi munkánál a
      munkaidőt az összes társadalmi munkás heti óraszámával kell megadni. Az egyesületi helyi csoportok
      adatait a „Helyi csoportok”
      panelen lehet bemásolni az „Egyesületi
      csoportok adatai” panelen megadott adatokból a „Csoportok átmásolása” gomb segítségével: 
 Miután rákattintott a „Csoportok átmásolása” gombra, a
      listában meg kell jelennie a helyi csoportok adatainak: 
 Ha nem jelenik meg, és az egyesület
      rendelkezik csoportokkal, kérem, a főmenüből válassza a „Csoportok” pontot, és a „4.
      Csoportok” fejezetben ismertetettek szerint
      adja meg a csoportokat. Az egyesületi vagyon megadására
      a „Vagyon” panelen van
      lehetőség. Itt kattintsunk az új tétel gombra, ekkor ki tudjuk választani
      a vagyontárgyat, és beírhatjuk annak értékét is forintban: 
 A vagyontárgy megnevezése
      lehet: -      
      Iroda/irodaház -      
      Nyaraló/üdülő -      
      Telek -      
      Gépkocsi -      
      Vállalkozás -      
      Intézmény -      
      Egyéb ingóság A mentés gombra történő
      kattintás után a listába megjelenik a tétel, amelyet innen törölni, vagy
      módosítani is tudunk: 
 Ha több vagyontárgyunk van,
      többször kell az „Új tétel”
      gombbal felvinnünk. 15.8 Rendezvények felviteleAz egyesületi rendezvények
      felvitelére a „Rendezvények”
      panelen van lehetőség. Itt választjuk ki a lenyíló listából, hogy az
      előző évben megtartott rendezvényeket, vagy az adott évre tervezetteket
      kívánjuk-e megadni. Ennek megfelelően fog a korábban megadott
      eseményekkel feltöltődni az alatta található lista. Ennek mezői a jobb
      kereshetőség miatt rendezhetők. Új eseményt rögzíteni az „Új tétel” gombbal van
      lehetőségünk megadni. 
 Ekkor megjelenik egy
      adatfelviteli panel, ahol meg kell adnunk a rendezvény elnevezését. (pl.
      Karácsonyi összejövetel) Az esemény jellegét ki kell választanunk (helyi,
      regionális, országos). Regionális
      vagy országos rendezvénynek csak azokat az eseményeket rögzítsük,
      amelyeket az egyesület szervez! Ezenkívül be kell írni azt is, hogy
      mikor kezdődik a rendezvény. (Óra és perc is megadható.) A dátumot (év,
      hónap, nap) a „5.2 Tag
      adatainak felvitele  9”-ben
      látható
      panel segítségével lehet megadni, míg az órát és percet be kell írnunk.
      Ki kell választanunk, hogy mi a rendezvény fő célja, megadnunk, hogy hol
      volt/lesz az esemény, valamint a megtartott rendezvényeknél a résztvevők
      számát is. Meg lehet adni a rendezvény záró
      dátumát, milyen program(ok) volt(ak)/lesz(nek) még a rendezvényen, valamint a résztvevők számát
      pontosíthatjuk a mozgássérült és kerekesszékes résztvevők számával is a megtartott
      rendezvényeknél. Ha egy rendezvény ismétlődik,
      nem kell minden alkalmat megadni, hanem az ismétlődésnél válasszuk ki az
      időközt. A megadott dátumtól kezdve az adott évre az időköznek
      megfelelően többször hozzáadja az eseményt. Ha mondjuk minden hétfőn és
      szerdán van rendezvény, válasszuk ki az év első hétfői dátumát, és
      állítsuk be hetenkénti ismétlésre. Majd új eseményként válasszuk ki az
      első szerdai dátumot is hetenkénti ismétlődéssel. Így 104 rendezvény fog
      összesen beszúródni. Ha valamelyikre nincs szükségünk, akkor töröljük. A felvitt események utólag
      szerkeszthetjük és törölhetjük is a listában szereplő „Szerkesztés” és „Törlés” linkek segítségével. Az adatszolgáltatási időszak
      lezárása után lehetőségünk van a tárgyévre tervezett rendezvényeket
      módosítani, kiegészíteni, új eseményeket felvinni. Valamint
      beállíthatjuk, hogy az eseményt megtartották-e. A szolgáltatások a jobb
      átláthatóság miatt részekre bontva kerül bekérésre, amelyek panelbe
      épített belső panelen helyezkednek el. Váltani közöttük a belő fülekre
      kattintással lehet. A külső panel alján található az „Adatszolgáltatás nyomtatása”
      nyomógomb, amely segítségével PDF formátumba megjeleníthető a teljes
      kitöltött adatszolgáltatási jelentés, amely könnyen nyomtatható. Az ifjúsági tagok számát
      a program az előző évben aktív (legkésőbb a tavalyi év december 31-én
      belépett, és legkorábban az előző év január 1-én kilépett, vagy jelenleg
      is aktív) tagok születési adataiból számolja, és rögzíti a „Mentés” gomb megnyomása után. Az
      összes többi adat a „Rendezvények”
      fülön megadott előző évi rendezvények (15.8
      Rendezvények felvitele  9)
      fő céljai alapján kerül automatikusan kitöltésre. Ha például egy
      Önálló Élet Program volt 140 résztvevővel, akkor az kerül beírásra.
      Esélyegyenlőségi napoknál az esélyegyenlőségi nap és az esélynap is
      összegződik. Amely program főcélja nem ifjúsági rendezvény, Öné program,
      esélynap, vagy esélyegyenlőségi nap, az az egyéb rendezvényeknél jelenik
      meg.  
 Az egyesületi adatokat,
      így a taglétszámot, a csoportok taglétszám szerinti csoportosítását és az
      ifjúsági csoport(ok) létszámát a (legkésőbb a tavalyi év december 31-én
      belépett, és legkorábban az előző év január 1-én kilépett, vagy jelenleg
      is aktív) tagok számából számolja, és rögzíti a „Mentés” gomb megnyomása után a
      program. Az összes többi adatot (információ kérések számát,
      információ nyújtások számát, honlap adatait) itt a panelen kell beírni,
      és a „Mentés” gombbal
      elmenteni. 
 Új iroda hozzáadásához az „Új tétel” gomb megnyomására
      megjelenő panelen van lehetőség. Ha megadtuk az iroda címét és
      ügyfélfogadási idejét, az „Iroda
      adatok mentése” gombbal elmenthetjük, ekkor bekerül a listába,
      amelyet szerkeszthetünk, vagy törölhetünk is: 
 Amíg az iroda panel meg van
      nyitva a teljes „Információ
      szolgáltatás” panelt nem tudjuk elmenteni. Ezért előbb mentsük el az
      iroda adatait, majd a „Panel
      bezárása” gombbal zárjuk be a felületet, és ezután menthetjük el a
      teljes panelt. Az „Intézményhálózat” panelen van lehetőség az egyesület által
      fenntartott intézmények megadására. Úgy tudunk felvinni új intézményt,
      hogy az „Új tétel” gombra
      kattintunk. Először
      válasszuk ki az intézmény fő csoportját. (Lényeges, hogy ezzel
      kezdjük, mert a panel többi bekért adata más-más típus esetén eltérhet.)
      Ezek a csoportok: -      
      Közoktatási intézmény -      
      Szociális intézmények -      
      Támogató szolgálatok -      
      Egészségügyi szolgáltatások -      
      Egyéb, működési engedély alapján végzett
      szolgáltatás Ezután válasszuk ki az intézménytípus alcsoportját. „Közoktatási intézmény” választása esetén az alábbiak
      lehetnek: -      
      Korai fejlesztés -      
      Fejlesztő iskola, óvoda -      
      Fogyatékos személyek nappali intézményei „Szociális intézmények” választása esetén: -      
      Bennlakásos -      
      Nappali ellátást nyújtó -      
      Szociális intézményi foglalkoztatás „Támogató szolgálatok” és „Egyéb, működési engedély alapján végzett szolgáltatás” esetén
      nincs alcsoport, míg „Egészségügyi
      szolgáltatások” esetén csak az „Otthoni
      szakápolás”-t lehet választani. Az intézmény megnevezését,
      működési engedély számát, ellátottak számát vagy foglalkoztatottak számát
      értelemszerűen töltsük ki, és a „Mentés”
      gombbal rögzítsük. Ekkor a listába bekerül az általunk megadott
      intézmény, amely adatait módosítani és törölni is lehet: 
 Ha intézménytípusnál
      támogatószolgálatot választjuk, akkor a személyi segítésre és a
      szállításra vonatkozó adatokat kell megadni. A mező értékek csak pozitív
      egész számok lehetnek, ezért ha mondjuk a szállított kilométerek száma
      1234,7 km, akkor kerekítsük 1235 km-re, és ezt írjuk be. 
 A teljesített
      feladategységet a program az űrlap kitöltése közben automatikusan
      számolja az alábbi képlet alapján: Teljesített
      feladategység = személyi segítésre teljesített feladategység +
      szállításnál a feladategységre elszámolható kilométerek száma / 5 A nem módosítható adatok a „Rendezvények” fülön megadott
      előző évi rendezvények (15.8
      Rendezvények felvitele  9)
      fő céljai alapján automatikusan beíródnak. Ha például két művészeti
      fesztivált szervezett az egyesület 999 és 4500 résztvevővel, akkor 5499
      kerül beírásra a résztvevők számánál. Ugyanígy összegződik a
      kerekesszékes résztvevők száma is. A szabadidős programok ugyanígy
      kerülnek meghatározásra. Az összes többi adatot (fellépő amatőr
      művészek számát, felmért létesítmények számát, szabadidős rendezvényeken
      részt vett fiatalok számát) itt a panelen kell beírni, és a „Mentés” gombbal elmenteni. 
 Új üdülő hozzáadásához az „Új üdülő” gomb megnyomására
      megjelenő panelen van lehetőség. Ha megadtuk az üdülő címét és a
      szolgáltatást igénybevevők létszámára vonatkozó adatokat, az „Üdülő adatok mentése” gombbal
      elmenthetjük, ekkor bekerül a listába, amelyet szerkeszthetünk, vagy
      törölhetünk is: 
 Amíg az üdülő panel meg van
      nyitva a teljes „Kulturális,
      művészeti szabadidős üdülési tevékenység” panelt nem tudjuk elmenteni.
      Ezért előbb mentsük el az üdülő adatait, majd a „Panel bezárása” gombbal zárjuk be a felületet, és ezután
      menthetjük el a teljes panelt. Az egyenlő esélyű hozzáférés
      segítését az egyesület által nyújtott szolgáltatásoknak megfelelően
      töltsük ki, majd a „Mentés”
      gombbal mentsük el. Ha például az egyesület nem végez jogi tanácsadást,
      vagy mentori tevékenységet, akkor hagyjuk üresen a mezőt. Minden mezőbe
      csak egész szám kerülhet.  
   |