ures

 

ures

ures

Súgó

 

Tartalomjegyzék

1.   Általános tudnivalók a Meoszháttér Tagnyilvántartó alkalmazásról 2

1.1     A program célja  2

1.2     A program használatára jogosultak köre  2

1.3     Szükséges beállítások a program használatához  3

2.   Jogosultságkezelés  3

2.1     Bejelentkezés  3

2.2     Jelszó módosítása  3

2.3     Kijelentkezés  3

3.   Egyesületi adatok  3

3.1     PDF formátumú fájl előállítása Word dokumentumból 4

3.2     PDF formátumú fájl előállítása kép fájlokból 5

4.   Csoportok  5

4.1     Új csoport felvitele  6

4.2     Meglévő csoport módosítása  6

4.3     Csoport törlése  6

5.   Tagok  6

5.1     Keresés a tagok között 7

5.2     Tag adatainak felvitele  7

5.3     Tag adatainak módosítása  8

5.4     Tag adatainak törlése  8

6.   Tagság  8

6.1     Tagsági adatok felvitele  9

6.2     Tagsági adata módosítása  9

7.   Tagdíj és egyéb pénzforgalmi tételek  10

7.1     Befizetések megadása  10

8.   Adatlap  11

8.1     Adatlap megadása  12

9.   Üres adatlapok  12

10.  Mentések  13

11.  Rögzített statisztikák  13

12.  Szabad szűréses statisztikák  14

13.  Borítékok, címkék, csekkek  15

14.  Adatlapi statisztika  17

15.  Egyesületi adatszolgáltatás  18

15.1   Egyesületi adatok  18

15.2   Az előző évi gazdálkodási adatok megadása  19

15.3   Tárgyévi gazdálkodási adatok megadása  20

15.4   Tisztviselők adatai 20

15.5   Munkatársak és önkéntesek adatainak megadása  20

15.6   Helyi csoportok adatai 21

15.7   Egyesületi vagyon megadása  21

15.8   Rendezvények felvitele  22

15.9   Szolgáltatások  23

15.9.1  Társadalmi tudat formálása  23

15.9.2  Információ szolgáltatás  24

15.9.3  Intézményhálózat 25

15.9.4  Szabadidő  26

15.9.5  Egyenlő esélyű hozzáférés segítése  27

1.       Általános tudnivalók a Meoszháttér Tagnyilvántartó alkalmazásról

1.1     A program célja

Ön a MEOSZ tagegyesületinek Tagnyilvántartó programjának súgóját olvassa.

Az alkalmazás célja, egyrészt, hogy a tagegyesületek a tagok személyes adatait, a tagsággal kapcsolatos adatokat, tagdíjakat nyilvántartsa stb. Másrészt, hogy az adatokból a tagsági vezetők/ügyintézők kimutatásokat tudjanak készíteni, illetve a MEOSZ statisztikai adatokhoz jusson. A statisztikák segítségével olyan ismeretekre tehet szert, amellyel lehetőség nyílik a mozgáskorlátozott ember csoportok helyzetének javítására.

1.2     A program használatára jogosultak köre

A tagegyesületek vezetői és ügyintézői

A MEOSZ meghatározott alkalmazottai

1.3    Szükséges beállítások a program használatához

A program használata során, több helyen megjelenik a „Nyomtatás” gomb. Ha erre kattint, akkor PDF formátumban jelenik meg az adatsor, melyet közvetlenül is ki tud nyomtatni, vagy le tud menteni. Ennek megtekintéséhez az Acrobat Reader alkalmazásra van szükség. Ezt letöltheti a http://get.adobe.com/reader/ oldalról.

Mozilla Firefox alatt az ékezetes betűk megjelenítésével probléma adódhat, ezért kérem, válassza az „Eszközök” (Tools) menüben a „Beállítások” (Settings) menüpontot. A megjelenő panelen az „Alkalmazások” (Applications) címkét. A tartalomtípusnál keresse meg a „Hordozható dokumentumformátum (PDF)”-et. Ehhez válassza az „Adobe Acrobat használata (Firefoxban)” műveletet. Ha ezt az „OK” gombbal jóváhagyja, akkor megfelelően fognak a PDF fájlok megjelenni.

 

2.      Jogosultságkezelés

2.1     Bejelentkezés

A bal felső sarokban található a bejelentkezés ablak. Itt adhatja meg azt a felhasználói nevet és jelszót, amelyet elküldtünk Önnek. Visszaélések elkerülése véget, kérjük, hogy felhasználónevét és jelszavát másnak ne adja át. Ha az Ön nevével és jelszavával visszaélnek ezért Ön a felelős. Bejelentkezését és műveleteit a későbbi problémák elkerülése érdekében naplózzuk. Kérjük, első bejelentkezés után változtassa meg jelszavát. Ügyeljen arra, hogy mind a felhasználónévnél, mind a jelszónál a program különbséget tesz kis és nagybetű között.

Ha elfelejtette jelszavát, kérjük, írjon a tagnyilvantarto@meosz.hu címre.

2.2     Jelszó módosítása

A jelszó megváltoztatáshoz bejelentkezés után a bal felső ablakban kattintson a „Új jelszó” linkre. (Bal oldali ábra.) Ekkor a jobb oldali ábrán látható kép fog megjelenni. Itt kérjük, adja meg a régi jelszavát, és az új jelszót kétszer. A jelszó kis és nagybetűk, számok is lehetnek.

2.3     Kijelentkezés

Ha a bal felső ablakon a „Kilép” gombra kattint, a program kilépteti Önt a programból. Kérjük, ne felejtsen el minden alkalommal kijelentkezni, mert ha valaki odaül a gépéhez, akkor az Ön nevében hozzá tud férni az adatokhoz. A szerver biztonsági okok miatt úgy van beállítva, hogy ha 30 percig nem használja a rendszert, akkor Önt automatikusan kilépteti. Ha ekkor bármire kattint, akkor az alábbi ábra fog megjelenni:

Ha újra bejelentkezik, folytatni fogja tudni a korábban megkezdett feladatot. (A nem mentett beírások természetesen elvesznek!!!)

3.      Egyesületi adatok

Ha bejelentkezés után az oldalmenüben az „Egyesületi adatok” linkre kattint, megjelenik az Ön egyesületének az adatai.

Ha az adatokban változás történt, kérjük, javítsa ki, és a „Mentés” gombbal mentse el.

Az alapszabályban szereplő adatok kékkel szedett háttérrel vannak megjelölve. Ezt az egyesületi ügyintézők nem tudják módosítani. Miután feltöltötte az új alapszabályt, a MEOSZ munkatársai fogják átvezetni az adatmódosulásokat.

Kérjük, minden évben adja meg, hogy mekkora az adott évre meghatározott tagdíj, valamint azt, hogy minden tagdíjfizetésre kötelezett tag ennyit fizet-e (fix összegű) vagy alkalmaznak kedvezményeket (különböző összegű). A megadott tagdíj összeg automatikusan fel lesz ajánlva a tagdíjnyilvántartó oldalon, amit módosítani is lehet. Ha az egyesületi tagoknak tagkönyvet is fizetniük kell, érdemes itt megadni az összegét, hogy a „Tag befizetéseinek karbantartása-nál („7. Tagdíj és egyéb pénzforgalmi tételek) a tagkönyv kiválasztása után automatikusan beíródjon. A „Tavalyi évre megállapított tagdíj összegére” az egyesületi adatszolgáltatás készítésénél („15.1. Egyesületi adatok) van szükség.

Az „Utolsó mód.” mellett látszik, hogy utoljára ki és mikor módosította az adatlapot.

Ha egyesületnek módosul az alapszabálya, kérjük, töltse fel az új alapszabályt és az új bírósági nyilvántartásba-vételi végzést az alábbiak szerint:

Ha a „Tallózás…” gombra kattint, az alábbi ábrán található ablak fog megjelenni:

Keresse meg a fájlt, - mind az egyesületi alapszabály, mind a bírósági nyilvántartásba-vételi végzés csak PDF formátumú lehet - majd a „Megnyitás” gombbal nyissa meg. Ekkor beíródik a mezőbe, és megjelenik a „Feltöltés” gomb:

Ha a „Feltöltés” gombra kattint, megindul a fájl feltöltése, ennek a folyamatát követheti a megjelenő feltöltési állapotsoron:

Ha sikeres a feltöltés megjelenik egy hivatkozás, amelyen megtekintheti:

Ezt követően, néhány napon belül módosítani fogjuk a változásokat.

3.1     PDF formátumú fájl előállítása Word dokumentumból

Ha megnyomja az F12-es gombot (vagy a főmenüben a „Mentés másként” almenüpontra kattint) megjelenik a „Mentés másként” panel:

A Fájl típusánál válassza ki a PDF(*.pdf). Ezután válassza a „Szokásos” közzétételt. Ha az így kapott fájl meghaladja a 2MB-ot, akkor lehet a „Méret minimalizálásá”-val menteni.

3.2    PDF formátumú fájl előállítása kép fájlokból

Nyissa meg a Word programot. Menjen a „Lap elrendezése” nézetre. Itt nyissa meg az „Oldalbeállítás” párbeszédpanelt. Majd a margókat állítsa 0-ra, az ábrának megfelelően:

Majd a „Beszúrás” nézeten, kattintson a „Kép” ikonra. Válassza ki a képet/képeket, és a „Beszúrás” gombbal szúrja be. Ha ezzel kész van a 3.1. PDF formátumú fájl előállítása Word dokumentumból alfejezetben leírtak szerint mentse el a dokumentumot .PDF formátumú fájlként.

4.      Csoportok

Ha bejelentkezés után az oldalmenüben az „Csoportok” linkre kattint, megjelenik egy keresőpanel. Az Egyesületnél megjelenik az Ön egyesületének a neve. A Csoportnál az egyesülethez tartozó csoportok nevei.

Ha vannak csoportok, akkor kiválaszthatjuk a csoportok neveit, megtekinthetjük, módosíthatjuk, új csoportot vihetünk fel. Megtekintéskor, ha e-mail cím mező ki van töltve, akkor kattintásra az alapértelmezett levelezőprogramunk megnyílik, és a címzetthez beíródik az e-mail cím.

4.1     Új csoport felvitele

Ha új csoportot szeretne felvinni, kattintson az „Új csoport” gombra. Adja meg a csoport adatait, majd a „Mentés” gombra kattintva az új csoport hozzáadódik az egyesülethez. A mentés végrehajtásának megtörténtéről tájékoztatást kap. Ha nem sikerül a mentés, kérem, adja meg azokat az adatokat, amelyeket feltétlenül meg kell adni. Nem megfelelő adatok kitöltésére egy példát az alábbi ábrán láthat. Addig nem tudja elmenteni az adatokat amíg, nem megfelelően van kitöltve az összes mező. Ha mentés után hibát észlel a rendszer, akkor hibaüzenettel tájékoztat. Mentés után minden egyes hibás beviteli mező után megjelenik a  jel. Addig nem tudja elmenteni a bevitt adatokat, amíg  jel megjelenik a beviteli mezők végén.

4.2     Meglévő csoport módosítása

Válassza ki azt a csoportot a keresőpanelen, amelynek az adatai megváltoztak. Majd kattintson a „Módosít” gombra, miután kijavította a kívánt adatot, kattintson a „Mentés” gombra.

4.3     Csoport törlése

Válassza ki azt a csoportot a keresőpanelen, amelyet törölni kíván. Majd kattintson a „Törlés” gombra. Ekkor a program visszakérdez, hogy biztos-e a törlésbe. Erre azért van szükség, hogy elkerülhessük a véletlen adattörlést. (Ha ennek ellenére véletlenül töröl egy olyan csoportot, amelyre szükség van, és nem áll rendelkezésére az újbóli felvételéhez szükséges összes adat, kérem, írjon tagnyilvantarto@meosz.hu e-mail címre, hogy visszaállíthassuk a kitörölt csoportot.)

5.      Tagok

Ebben a részben tarthatja nyilván az egyesület tagjait, a személyes-, a tagsági-, az tagdíj nyilvántartási- és az általános adatokat.

5.1     Keresés a tagok között

Ha egyesületének tagjait kívánja megtekinteni, kattintson a „Tagok” linkre az oldalmenüben. Ekkor megjelenik egy keresőfelület. Annak érdekében, hogy minél könnyebben megtalálja a keresett tagot, minél több paramétert adjon meg.

 

Kereshet Név, Egyesületi csoport, Születési év, tagsági azonosító, Lakcím, Irányító szám, Település, Utca, E-mail cím alapján.

 

Ha bejelöli a „Csak az aktív tagok listázása” jelölőnégyzetet, akkor nem jelennek meg a kilépett, elköltözött, elhunyt tagok, csak az aktívak.

 

A tagsági azonosítóhoz írt szövegnél azok a tagok jelennek meg, amelyek tag azonosítója, tagsági igazolvány kódja vagy tagsági igazolvány száma megegyezik a beírt szöveggel.

 

A születési év melletti mezőben azt írhatja, hogy melyik év január 1-e után született tagok jelenjenek meg, a második mezőbe, hogy melyik év utolsó napja előtt születettek.

 

Például:

Első mező: 1950, Második mező: 1980 (Azok a tagok jelennek meg, akkor 1950. január 1-je és 1980. december 31-e között születtek.)

Első mező: 1963, Második mező: 1963 (Azok a tagok jelennek meg, akkor 1963-ban születtek)

Első mező: üres, Második mező: 1978 (Azok a tagok jelennek meg, akik 1978. december 31-e előtt születtek.)

Első mező: 1993, Második mező: üres (Azok a tagok jelennek meg, akik 1993. január 1-e után születtek.)

 

Ha a „Keresés” gombra kattint, akkor a beállított paraméternek megfelelő adatok jelennek meg egy táblázatban az alábbi ábra szerint:

A listában szerepel, hogy melyik tag, melyik évre fizette be utoljára a tagdíjat, és hogy az általános adatlapja ki van-e töltve.

A mező nevekre kattintva tudja rendezni növekvő vagy csökkenő sorrendbe a táblázati adatokat. Pl. ha rákattint a „Neve” szóra a fenti ábrán, akkor a tag nevek szerint ABC sorrendben jelenik meg a találati lista, ha még egyszer rákattint, akkor csökkenő sorrendben. A lista névsorba rendezésénél a dr., prof., ifj., id., özv. előtagokat a neveknél figyelmen kívül hagyja a program. Pl. id. dr. Nagy István a listában az „n” betűvel kezdődő nevek közé lesz besorolva.

A táblázat fejlécében megjelenik, hogy a keresési feltételnek hány találat felelt meg. Mellette, hogy jelenleg ebből melyikek látszanak. A jobb oldalon láthatja, hogy hány lapnyi a találat, és a lenyíló lista segítségével ki tudja választani, hogy melyik jelenjen meg:

 

A láblécében található számok, vagy nyilak segítségével végig tudja nézni a teljes találati listát:

 

Az adott tag részletes adatait az adott sorban található „Megtekintés” linkre kattintás után tudja elérni. A „Szerkesztés” linkre kattintva szerkesztheti az adott tag adatait. „Törlés” linkre kattintva pedig természetesen törölheti a tagot. Ha egy tag kilépett, kérjük, hogy ne itt töröljék, hanem a tagságát

5.2     Tag adatainak felvitele

Ha egyesületéhez új tagot szeretne felvinni, kattintson a „Tagok” linkre az oldalmenüben, és utána a keresőpanelen kattintson az „Új tag” gombra. Az alábbi ábrán látható oldal fog megnyílni a keresőpanel alatt:

Adja meg a tag adatait. A tag nemét a lenyíló listából tudja kiválasztani. A születési év megadásához, kattintson a mellette található kis ábrára.

Ekkor az alábbi panel jelenik meg:

A lenyíló listából, válassza ki az évet és a hónapot, majd kattintson az adott napra. Ekkor a születési dátum mezőbe bekerül a megadott paraméter. Ha a „ma” linkre kattintunk, akkor a mai dátum kerül beállításra. Ha az „üres” linkre, akkor törli a beírt dátumot a mezőből. A két nyíllal tudunk a naptárban egy hónapot előre vagy hátra navigálni. Ha nem ismerjük a hónapot és a napot, csak az évet szeretnénk beszúrni, akkor a lenyíló listából válasszuk ki az évet, és kattintsunk a "csak év" hivatkozásra. Ekkor az év beíródik a dátummezőbe.

Lehetőség van a dátumot beírni a mezőben. Ekkor csak szám karakterek írására van lehetőség. A program automatikusan végzi a tagolást. Ha mondjuk, azt szeretnénk születési dátumnak megadni, hogy 1962. március 4., akkor azt gépeljük be, hogy 19620304. A képernyőn az fog megjelenni, hogy 1962.03.04. Beírhatjuk azt is, hogy 1962. Ekkor csak az év fog elmentődni. Ha azt adjuk meg, hogy 1962.03, akkor kérni fogja a napot is a program.

Ha kitöltötte a lakcím adatokat, és szeretné megadni a levelezési címet is, ami megegyezik a lakcím adatával, akkor kattintson a „Lakcím –adatok automatikus átmásolása” linkre. Ennek hatására a levelezési címnél megjelennek a lakcímnél megadott adatok.

A Mentés gombbal tudja a felhasználó adatait elmenteni. Ha valamelyik adattal probléma van, akkor erről a program tájékoztatni fogja Önt. A hiba kijelzésére egy példát megtalál a „5.3 Tag adatainak módosítása” pont alatt. A „Bezár” gombbal tudja bezárni az adatfelvivő panelt. Ha mentés nélkül zárja be, akkor az adatok nem kerülnek tárolásra, tehát elvesznek. A véletlen bezárás elkerülése végett a program figyelmeztető üzenetet küld.

5.3     Tag adatainak módosítása

Keresse meg azt a tagot, amely adatain módosítani kíván a „5.1 Keresés a tagok között 8-ben leírtak szerint.

Majd kattintson a listában a kereset tag mellett található „Szerkesztés” linkre.

Ekkor megjelenik a „5.2 Tag adatainak felvitele  9-ben látható panel lista alatt, a tag adataival. Írja át azt a mezőt, amelyen változás történt, majd a „Mentés” gombra kattintva mentse el.

Ha mentés után hibát észlel a rendszer, akkor hibaüzenettel tájékoztat. Mentés után minden egyes hibás beviteli mező után megjelenik a  jel. Addig nem tudja elmenteni a bevitt adatokat, amíg  jel megjelenik a beviteli mezők végén.

A „Bezár” gombbal tudja bezárni az adatfelvivő ablakot. Ha mentés nélkül zárja be, akkor az újólag megadott adatok nem kerülnek tárolásra, tehát elvesznek. A véletlen bezárás elkerülése végett a program figyelmeztető üzenetet küld:

5.4     Tag adatainak törlése

Keresse meg azt a tagot, amely adatait törölni kíván a „5.1 Keresés a tagok között 8-ben leírtak szerint.

Majd kattintson a listában a keresett tag mellett található „Törlés” linkre. Ekkor a program visszakérdez, hogy Ön biztos-e a törlésben. Erre azért van szükség, hogy elkerülhessük a véletlen adattörlést. (Ha ennek ellenére véletlenül töröl egy olyan tagot, amelyre szükség van, és nem áll rendelkezésére az újbóli felvételéhez szükséges összes adat, kérem, írjon nekünk, hogy helyreállíthassuk a tag adatait.)

6.      Tagság

A tagsághoz kapcsolódó adatokat az után tudja megadni, hogy a tag személyes adatait elmentette. Ekkor megjelenik a személyes adatok képernyő tetején egy „Tagsági adatok” feliratú fül.

6.1     Tagsági adatok felvitele

Ha a „6. Tagság” pontban leírt „Tagság adatok” fülre kattint, megjelenik a „Tagsági adatok felvitele” panel.

 

A felső három sorban a tag adatai jelennek meg azért, hogy felvitelkor egyértelműen látható legyen, hogy melyik tag adatait állítjuk be.

Ha ezeken kíván módosítani, kattintson a „Személyes Adatok” gombra, és az „5.3 Tag adatainak módosítása” szerint végezze el a módosítást. A „Tisztség, tevékenység” pontba kiválaszthatjuk, hogy a tag az egyesületnél milyen tisztséget tölt be (pl. Ő az egyesület elnöke). Amikor erre szükség lesz, a „11. Szabad szűréses statisztikánálkereshetünk rá. Ha a tag egy területi csoportnak is a tagja, akkor válasszuk ki a csoportot. Adjuk meg az adatfelvitel dátumát a „5.2 Tag adatainak felvitele” pontban leírtak szerint. Valamint adjuk meg a többi adatot is értelem szerint. A „Tagság vége” és a „Kilépés oka” mezőket csak akkor kell kitölteni, ha a tag tagsága megszűnt. Ha tagsági igazolvány kód nincs nyilvántartva, akkor üresen kell hagyni a mezőt. Kérjük, hogy ha egy tag tagsága megszűnt, akkor itt adják meg, ahelyett, hogy a tagot a keresési listából törölnék. (Ez azért fontos, hogy a korábbi adatok a statisztikák kérésénél ne vesszenek el.) A „Bno kód, százalék” mellé be lehet írni a tag egyik betegségének BNO kódját és mellé, hogy ez hány százalék egészségromlást eredményez. (pl. M0810 70%) Majd a „Hozzáad” gomb segítségével az alatta található listához lehet adni. Ezután megadhatjuk a következő kódot is. Minden új kód esetén hozzá kell adni a listához.

Ha a „Mentés” gomba kattint, és az adatok helyesen lettek megadva, akkor a „6.2 Tagság adatainak módosítása” pontban leírt ablak jelenik meg, ahonnan az újólag megjelenő fülek segítségével továbbléphet a Tagdíj és egyéb befizetések („7. Tagdíj és egyéb pénzforgalmi tételek) vagy az Adatlap(„8. Adatlap”) megadására, esetleg visszaléphet a személyes adatok karbantartására ( „5.3 Tag adatainak módosítása”).

6.2     Tagsági adata módosítása

Ha a „6. Tagság” pontban leírt „Tagság adatok” panelfülre kattint, és az adott taghoz vitt már fel tagsági adatot, megjelenik a „Tagsági adatok módosítása” panel. (Ha még nem adott meg tagsági adatot, akkor a „Tagsági adatok felvitele” panel fog látszani. lásd „6.1 Tagság adatainak felvitele” pontot.)

A „6.1 Tagság adatainak felvitele” pontban leírtak szerint adja meg a módosítani kívánt mezőket. A „Tagság vége” és a „Kilépés oka” mezőket csak akkor kell kitölteni, ha a tag tagsága megszűnt. Kérjük, hogy ha egy tag tagsága megszűnt, akkor itt adják meg, ahelyett, hogy a tagot a keresési listából törölnék. (Az utóbbi esetben a következő évi adatszolgáltatási statisztikában a tag nem fog megjelenni a létszámban.)

Az adatok megadása után, kattintson a „Mentés” gombra. Ha valamelyik adattal probléma van, akkor erről a program tájékoztatni fogja Önt. Ha tag BNO kódja változik, akkor a „BNO kódok” listából válassza ki azt, amelyik már nem érvényes, és az „Eltávolít” gombbal tudja törölni. Majd a „6.1 Tagság adatainak felvitele” pontban leírtak szerint adja hozzá az új BNO kód értékeket. Ekkor még csak a képernyőn fognak a BNO kódok helyesen megjelenni. Ahhoz, hogy ezek el is legyenek tárolva, még rá kell kattintani a „Mentés” gombra. A „Bezár” gombbal tudja bezárni az adatfelvivő panelt. Ha mentés nélkül zárja be, akkor az adatok nem kerülnek tárolásra, tehát elvesznek. A véletlen bezárás elkerülése végett a program figyelmeztető üzenetet küld.

Ha a „Befizetések” panelfülre kattint, akkor az adott tag tagdíj és egyéb befizetését rögzítheti a „7. Tagdíj és egyéb pénzforgalmi tételek pontban leírtak szerint.

Ha a „Adatlap” fülre kattint, akkor az adott tag „Egyesületi tagnyilvántartó lapjának általános kérdéseit” adhatja meg. rögzítheti a „8. Adatlap” pontban leírtak szerint.

Ha a „Személyes Adatok” fülre kattint, akkor visszajut a „Személyes Adatok Módosítása” pontba, ahol a személyes adatokon módosíthat a „5.3 Tag adatainak módosítása” pontban leírtak szerint.

7.      Tagdíj és egyéb pénzforgalmi tételek

A tagdíj és egyéb befizetését megadása a tag személyes adatainak („5.2 Tag adatainak felvitele  9) és a tagsági adatainak („6.1 Tagság adatainak felvitele”) felvitele után történhet úgy, hogy a tag adatainak betöltődése után a „Befizetések” fülre kattint.

Ekkor az alábbi képernyő jelenik meg:

7.1     Befizetések megadása

Új befizetést az „Új tétel” gombra történő kattintás után tud megadni. Ki lehet választani a „Befizetés célját” , majd a „Befizetés módját”, a jelenlegi „Dátum”-ot, be kell írni a „Befizetés összeg”-ét, valamint meg lehet adni a bizonylatszámot vagy valamilyen azonosítót is. A „12. Szabad szűréses statisztikák”-nál erre a bizonylatszám/megjegyzés rovatra lehet szűrni is. Az egyesületi adatlapon megadott tagdíj vagy tagkönyv díja érték automatikusan beíródik, ha „Befizetés célja-ként a tagdíjat vagy tagkönyvet választjuk ki. Ezek az összegek szükség esetén felülírhatók. Valamint ki kell választani, hogy melyik évre („Befizetés (kezdő) éve”) vonatkozik a befizetés. Ha egyszerre a tag több évre is befizette a tagdíjat/tagkönyvet stb., akkor az időpont tartományt kell megadni. Az alábbi példában az új tagdíj felvitel panelbe beírt adatok azt mutatják, hogy a tag a pénztárban, 866443 bizonylatszámmal 2013. július 9-én befizette a 2012-es és a 2013-as évekre vonatkozó 1500-1500Ft-os tagdíjat:

Ha két év között a befizetés összege változott, akkor külön-külön kell rögzíteni az adatsort. A „Mégsem” gombbal tudja az adott panelt bezárni, mentett vagy rögzítetlen állapotban is. Ha mentés nélkül kattint a „Mégsem” gombra, akkor az adatok nem kerülnek tárolásra, tehát elvesznek. A véletlen bezárás elkerülése végett a program figyelmeztető üzenetet küld. A „Mentés” gomb segítségével tudja rögzíteni az adatot. Ekkor bekerül a listába.

A listában a „Szerkesztés” gomb segítségével módosíthatja az elmentett tételt, a „Törlés” gombbal törölheti.

A lista utolsó sora tartalmazza a tagdíjak összegzését.

A „Bezár” gombra a teljes tag befizetései panel bezáródik.

A panel tetején található fülek segítségével át tud lépni a többi panelre is:

Ha a „Adatlap” fülre kattint, akkor az adott tag „Egyesületi tagnyilvántartó lapjának általános kérdéseit” adhatja meg. rögzítheti a „8. Adatlap” pontban leírtak szerint.

Ha a „Tagsági adatok” panelfülre kattint, akkor visszajut a „Tagsági Adatok Módosítása” pontba, ahol a tagsági adatokon módosíthat a „6.2 Tagság adatainak módosítása” pontban leírtak szerint.

Ha a „Személyes Adatok” fülre kattint, akkor visszajut a „Személyes Adatok Módosítása” pontba, ahol a személyes adatokon módosíthat a „5.3 Tag adatainak módosítása” pontban leírtak szerint.

8.      Adatlap

Az általános adatlap megadása a tag személyes adatainak („5.2 Tag adatainak felvitele  9) és a tagsági adatainak („6.1 Tagság adatainak felvitele”) felvitele után történhet úgy, hogy a tag adatainak betöltődése után a „Adatlap” fülre kattint.

Ekkor az alábbi képernyő jelenik meg:

8.1     Adatlap megadása

Az első 5 kérdést már a tagsági adatoknál meg kellett válaszolni, így ezek itt csak kiíratásra kerülnek. A többi kérdésnél, ahol választókör szerepel egy adott kérdésnél, ott csak egy választ tud és lehet megadni. Ahol jelölőnégyzet, ott lehetősége van több válaszlehetőséget is megadni. Nem feltétlenül kell minden kérdésnél választ megadni. A beviteli mezőt értelemszerűen használja. Például valaki tanyán él, akkor az első kérdésnél válassza ki az egyebet, és írja be mellé, hogy tanya. A „Mentés” gombbal tudja a kész adatlapot eltárolni.

A lakás komfortfokozatát, kérjük, hogy az alábbiak szerint adják meg:

- Komfort nélküli lakás:

Az a lakás, amely a félkomfortos lakás követelményeinek sem felel meg, de legalább 12 m2-t meghaladó alapterületű lakószobával és főzőhelyiséggel, továbbá a lakáson kívül WC (árnyékszék) használatával és egyedi fűtési móddal rendelkezik, valamint a vízfelvétel lehetősége biztosított.

 

- Félkomfortos lakás:

Az a lakás, amely a komfortos lakás követelményeinek nem felel meg, de legalább 12 m2-t meghaladó alapterületű lakószobával és főzőhelyiséggel, továbbá fürdőhelyiséggel vagy WC-vel és közművesítettséggel (legalább villany-és vízellátással), valamint egyedi fűtési móddal rendelkezik.

 

- Komfortos lakás:

Az a lakás, amely legalább 12 m2-t meghaladó alapterületű lakószobával, főzőhelyiséggel és WC-vel, közművesítettséggel, melegvíz-ellátással és egyedi fűtési móddal (gázfűtéssel, szilárd vagy olajtüzelésű kályhafűtéssel, elektromos hőtároló kályhával) rendelkezik.

 

- Összkomfortos lakás:

Az a lakás, amely legalább 12 m2-t meghaladó alapterületű lakószobával, főzőhelyiséggel és WC-vel, közművesítettséggel (villany- és vízellátással, szennyvízelvezetéssel), melegvíz-ellátással és központos fűtési móddal (táv-, egyedi, központi vagy etázsfűtéssel) rendelkezik.

 

- Duplakomfortos lakás:

Az a lakás, amely legalább 12 m2-t meghaladó alapterületű lakószobával, főzőhelyiséggel és 2 db WC-vel, 2 db fürdőhelyiséggel, közművesítettséggel (villany- és vízellátással, szennyvízelvezetéssel), melegvíz-ellátással és központos fűtési móddal (táv-, egyedi, központi vagy etázsfűtéssel) rendelkezik.

 

- Luxuslakás:

Az a lakás, amely legalább 12 m2-t meghaladó alapterületű lakószobával, főzőhelyiséggel és WC-vel, közművesítettséggel (villany- és vízellátással, szennyvízelvezetéssel), melegvíz-ellátással és központos fűtési móddal (táv-, egyedi, központi vagy etázsfűtéssel) rendelkezik, továbbá teljes biztonsági rendszer (társasházaknál 24 órás portaszolgálat), tágas nappali, medence, teljes klimatizáltság, saját fürdőszobával rendelkező hálószoba is tartozik az ingatlanhoz.

 

A „Bezár” gombbal tudja bezárni az adatfelvivő panelt. Ha mentés nélkül zárja be, akkor az adatok nem kerülnek tárolásra, tehát elvesznek. A véletlen bezárás elkerülése végett a program figyelmeztető üzenetet küld.

A panel tetején található fülek segítségével tud a tag többi paneljén szereplő adatához visszajutni.

Ha a „Nyomtatás” gombra kattint, akkor megjelenik PDF formátumban az adott tag „Egyesületi nyilvántartó lap-ja, melyet közvetlenül is ki tud nyomtatni, vagy le tud menteni. Ennek megtekintéséhez az Acrobat Reader alkalmazásra van szükség. Ezt letöltheti a http://get.adobe.com/reader/ oldalról.

9.      Üres adatlapok

Üres adatlap nyomtatásához kattintson az oldalmezőben az „Üres Adatlapok” linkre. Ekkor az alábbi ábra jelenik meg:

Ekkor kiválaszthatja azt a csoportot, amely neve be legyen írva az űrlapon az adott mezőben. Ha nem választ csoportot, akkor ez a mező üresen marad. Majd kattintson a kívánt nyilatkozat mellett található  pdf vagy doc szóra, attól függően, hogy Acrobat Readerben vagy Wordben (MS Word 2003, vagy újabb verzió) szeretné  megtekinteni.

Ha doc formátumot választ, akkor belépési nyilatkozatnál a letöltött dokumentum számítógépen is kitölthető. Az általános adatok dokumentum azért nem szerkeszthető, mert a tag felvételnél ki lehet tölteni az űrlapot, amelyet kitöltés után ki lehet nyomtatni. (lásd a „8. Adatlap” pontban leírtakat.). Itt csak azért szerepel, hogy az egyesület ki tudjon nyomtatni egy üres dokumentumot is azon tagok részére, akiknek ki kell postázni kitöltés céljából.

Ha a formanyomtatványt pdf formátumban szeretnénk letölteni, akkor az alábbiak szerint fog megnyílni:

Az űrlapot a Shift+Ctrl+S gomb segítségével mentheti el.

A megtekintéséhez az Acrobat Reader alkalmazásra van szükség. Ezt letöltheti a http://get.adobe.com/reader/ oldalról.

10.  Mentések

Ha egyesület adatairól szeretne biztonsági mentést készíteni, hogy később erre az állapotra vissza lehessen állítani a rendszert, akkor kattintson az „Mentések” linkre az oldalmenüben. Az egyesületi adatok különböző adatbázis táblákban tárolódnak. Ha az Egyesület adatait szeretné lementeni, akkor kattintson az „Egyesület” linkre. Ekkor megjelenik az egyesület adatai, alatta a ”Mentés Excel formátumban” gomb. Ennek segítségével tudja a saját gépre lementeni az adatokat. Ha később vissza szeretné állítatni az adatait, akkor kérjük, ezt az adatsort küldje el nekünk a tagnyilvantarto@meosz.hu címre.

A „Tag” tábla tartalmazza a tagok személyes adatait. A „Tagság” tábla, a tagsági viszonyt. Itt a ts_tag_id mező mutatja meg, hogy melyik tagra vonatkozik a tagság. A „BNO” táblába a „Tagsági adatok” lapon a megadott BNO kódok tárolódnak. A „Tagdíj” táblába a tag befizetései vannak. Ez a dij_ts_id mezőn keresztül rendelődik a tagsági viszonyhoz. A „Válasz” táblában az adatlapi kérdésekre adott válaszok szerepelnek. Itt a val_ts_id mező köti össze a tagsági viszonnyal. A „TagságokTisztségei” táblában a „Tagsági adatok” lapon a megadott tisztségek tárolódnak. Ez a tt_ts_id mezőn keresztül rendelődik a „Tagság” táblához.

Ha Ön régi verziójú Excellel rendelkezik (Office 95, Office 97, Office 2000, Office XP (Excel 2002)) és meg szeretné tekinteni az adatsort, kérem a „Régi típusú Excel programmal rendelkezem.(Office XP (2002) vagy korábbi.)” jelölőnégyzetet aktiválja, mert csak ekkor fogja tudni az adatsort megjeleníteni.

11. Rögzített statisztikák

Ha statisztikát/kimutatást szeretne készíteni, kattintson az „Rögzített statisztikák” linkre az oldalmenüben. Ekkor megjelennek különböző statisztikai linkek, amelyekből az Ön által irányított egyesület tagjainak adataihoz valamint a többi egyesület és csoport általános adataihoz tud hozzájutni. Kattintson a kívánt linkre. (A tagdíjfizetési statisztika megjelenítéséhez a linkre történő kattintás előtt, válassza ki azt az évet, amelyről a kimutatás készüljön.) Ha nem a teljes egyesület statisztikáját szeretné megjeleníteni, akkor válassza ki a csoportot is. Ekkor egy táblázatban megjelenik az adott kimutatás, amelyet a „Megjelenítés Excelben” gombbal tud Excel formátumú fájlban megtekinteni. Ha az Excel fájl megjelenítése előtt rendezi a listát a felette található oszlopnévre kattintva, akkor az Excel fájlban is ebben a sorrendben fognak szerepelni az adatok. Ha Ön régi verziójú Excellel rendelkezik (Office 95, Office 97, Office 2000, Office XP (Excel 2002)), kérem a „Régi típusú Excel programmal rendelkezem.(Office XP (2002) vagy korábbi.)” jelölőnégyzetet aktiválja, mert csak ekkor fogja tudni a statisztikát megjeleníteni. Az Office 2003, Office 2007 vagy Office 2010 verzióinál ne aktiválja a jelölőnégyzetet, mert egyes szolgáltatások nem lesznek elérhetőek. (pl. beállított nyomtatási képernyő, beállított adatformátumú cellák, szám mezők összegzése stb.)

Az Ön internetböngészőjétől függően az Excel betöltődésekor megjelenhet az alábbi üzenet:

Kérem, ezt hagyja jóvá.

Ha az Ön által szükségesnek tartott kimutatást (statisztikát) nem találja a felsoroltak között, kérem, vegye fel velünk a kapcsolatot.

Megjegyzés:

2013. évben befolyt tagdíjbevételek: Minden olyan tagdíjként felvitt összeg szerepel benne, amelyet 2013. január 1-e és 2013. december 31-e között fizettek be. (A pénzügyi évben tagdíjként befolyt bevétel.)

2013. évi tagdíjat fizette: Minden olyan tagdíjként felvitt összeg szerepel benne, amelyet a 2013. évre fizettek be. Tehát, az is, amelyet 2012-be fizettek be előre a 2013. évi tagdíjnak, vagy amit a későbbi években rendeztek.

12. Szabad szűréses statisztikák

Ha olyan statisztikát kíván készíteni, amelynél a listában az Ön által beállított paramétereknek megfelelő tagok adatait szeretné megjeleníteni, akkor kattintson a „Szabad szűréses statisztika” menüpontra. Egyszerre több paramétert is megadhat, ekkor az összes feltételnek megfelelő tagok adatai fognak megjelenni.

 

Példa a fontosabb szűrőfeltételekre:

Tagság kezdete: 2004 és 2008 (Azok a tagok jelennek meg, akik legkorábban 2004 és 2008 között léptek be az egyesületbe.)

Tagság vége: 2008 és 2008 (Azok a tagok jelennek meg, akik 2008-ban léptek ki az egyesületből.)

Születési év: üres és 1968 (Azok a tagok jelennek meg, akik 1968-ban vagy korábban születtek.)

Megjegyzés: akadálymentesítés (Azok a tagok jelennek meg, akiknek a személyes adatlap megjegyzés rovatában szerepel az „akadálymentesítés” szó.)

Táblázat címe: A letölthető Excel táblázatnak az itt megadott szöveg lesz a címe. Ha nem adunk meg semmit, akkor „Kimutatás: A keresési feltételnek megfelelő tagok” az alapértelmezett cím.

Bizonylatszám: Itt megadjuk a számlatömb első és utolsó elemét, ennek hatására megjelennek azok a tagok, akik az adott számlasorszámon fizettek.

Tisztség, tevékenység: A lenyíló listában keresse meg, melyik tisztségű tagokat szeretné látni. Ha a listában nem szerepel, válassza az „egyéb”-et, és írja be mellé a megjelenő beviteli mezőbe a keresett tisztséget/tevékenységet.

 

Ha keresőfeltételben a tagsággal kapcsolatos szűrőfeltételeket is beállítottunk (tagdíjmentes-e, tagság kezdete, tagság vége, státusz, tagság), akkor csak azok a tagok jelennek meg, akiknél a tagsági viszony fel lett véve. Ha csak a személyes adatokra keresünk (pl. település, tag neme stb.), akkor azok is megjelennek, akiknél a tagság nincs felvéve.

A Befizetés évének megadásánál azok a tagok jelennek csak meg, akiknek az adott időtartományban tagsági viszonyuk volt. Ha például a 2006-2008-as tartományt adjuk meg, akkor azok fognak csak látszódni, akik 2008 vagy előtte léptek be, valamint akik 2006 vagy később léptek ki.

A tagdíjtartomány mellett egy lenyíló lista található az alábbi választási lehetőségekkel:

- Mindig fizetett

- Legalább egyszer fizetett

- Legalább egyszer nem fizetett

- Soha nem fizetett

Lehet szűrni

- Összes befizetésre

- Tagdíjra

- Tagkönyvre

- Támogatásra

- Felajánlásra

- Egyéb befizetésekre

 

pl.

Befizetés éve: 2007-2008 Mindig fizetett, tagdíjra szűrés: Azok a tagok jelennek meg, akik 2007-ben és 2008-ben is fizettek tagdíjat. Ha valamelyik évben nem fizetett a tag, akkor nem jelenik meg a felsorolásban. (Ezek azok a tagok, akikkel nincs probléma.)

Befizetés éve: 2010-2011 Legalább egyszer fizetett, felajánlásra szűrés: Azok a tagok jelennek meg, akik 2010-ben és/vagy 2011-ben ajánlottak fel összeget az egyesületnek (Pl. Itt lehet szűrni azt is, ha valaki az elmúlt 3 évben fizetett legalább egyszer tagdíjat, mert például ezek lehetnek az aktív tagok.)

Befizetés éve: 2010-2011 Legalább egyszer nem fizetett, tagdíjra szűrés: Itt az jelenik meg, aki vagy csak 2010-ben, vagy csak 2011-ben, vagy egyik évben sem fizetett tagdíjat. (Pl. aki az elmúlt két év valamelyikében nem fizetett, annak lehet levelet kiküldeni, hogy rendezze tagságát.)

Befizetés éve: 2010-2011 Soha nem fizetett, az összesre szűrve: sem 2010-ben sem 2011-ben nem fizetett semmit. (Ez a rész arra jó, hogy leválogassuk az inaktív tagokat, pl. aki 3 éve nem fizetett.)

Megjegyzés: A tagdíjmentes tagok mindegyik tagdíjra történő szűrési listában látszani fognak. Ha nem szeretnénk ezt, akkor az alatta lévő „Tagdíjmentes” címke mellé a válasszuk a „nem” értéket.

 

Lehetőségünk van beállítani, hogy a tagok mely adatai jelenjenek meg. Ehhez a „A készítendő kimutatás oszlopai” pontnál a „Választható mezők” között válassza ki, mely adatokat szeretne látni, majd a „>> Hozzáad” feliratú gombra kattintson. Ekkor a paraméterek átkerülnek a „Választott mezők” nevű listába. Ha mégsem szeretnénk megjeleníttetni, akkor a nem kívánt elem kijelölése után a „<< Töröl” feliratú gombbal vissza lehet tenni a „Választható mezők” listába.

A megkötés csak annyi, hogy a „Tag neve” oszlopot mindenképpen választani kell, és maximum hét oszlop választható ki. A választási lehetőségek között szerepelnek az adatlapi kérdéssorra adott válaszok is, ha a kérdést hozzáadjuk a „Választott mezők” nevű listához. Így le tudjuk válogatni például a kerekes székes tagokat.

 

Mezők magyarázata:

-       Lakcím: ha ezt választja, megjelennek a tag lakcímadatai közül az irányítószám, város és utca, hsz. adatok

-       Levelezési cím: ha ezt választja, megjelennek a tag levelezési cím adatai közül az irányítószám, város és utca, hsz. adatok

-       Levelezési cím, ha üres lakcím: ha ezt választja, és ki vannak töltve a tag levelezési cím adatai, akkor ezek az adatok, ha nincsenek, akkor a lakcím adatok közül az irányítószám, város és utca, hsz. adataik fognak látszani.

-       Telefon, ha üres mobil: Itt a vonalas telefonszám fog látszani, ha meg van adva, ha nincs, akkor a mobilszám.

-       A befizetés événél, a tagság kezdeténél és a tagság végénél egy időpont tartományt adhat meg. (lásd fentebb)

-       Az utolsó befizetés éve”, a „Befizetések összege”, az „Utolsó befizetés ideje” és a „Befizetett évek száma” lehetőségek azt a számot fogják kiírni, amely a „Befizetések éve” pontban megadott időtartományban esik. Ha ez nincs megadva, akkor az összes befizetéséből végzi a szűrést.

-       Ha tag tagdíjmentes, akkor „Az utolsó befizetés éve”, a „Befizetések összege”, az „Utolsó befizetés ideje” és a „Befizetett évek száma” mezőkben a „Tagdíjmentes” szó kerül megjelenítésre.

A lista alatt megjelenik a „Megjelenítés Excelben” feliratú gomb, amellyel a listát el tudjuk menteni Excel fájlba. (Erről részletesen a „10. Rögzített statisztikák” menüpontban olvashatunk.) Valamint látszik a „Boríték nyomtatása” és a „Címke nyomtatása” gomb is. Ennek segítségével a lekérdezett tagokról levélküldéshez borítékot vagy címkéket tudunk nyomtatni. Ha 500-nál több tag szerepel a listában, és erről szeretnénk borítékot vagy címkét nyomtatni, akkor megjelenik egy lenyíló lista, amelyben körülbelül 500-ankénti tartományok szerepelnek. A nyomtatandó tételek száma úgy van meghatározva, hogy figyelembe veszi a címke beállításokat, és egy listán belül a címkéknél nem hagy üres helyet az utolsó oldalon. A nyomtatási tartományokat válasszuk ki egymás után, és mindegyiknél kérjük le a címkéket a „Címke nyomtatása” gomb segítségével. (Erről részletesen a „13. Borítékok, címkék, csekkek” menüpontban olvashatunk.)

13. Borítékok, címkék, csekkek

Ha a „Címkék, csekkek” menüpontot választjuk, egy keresőfelület segítségével ki tudjuk keresni azokat a tagokat, akik részére „sárga csekket” és a kiküldésére borítékot vagy a borítékra címkét szeretnénk nyomtatni. Először is adjuk meg a keresési feltételeket. (pl. tagdíjköteles, rendes tagság, akik 2012-ben még nem fizettek tagdíjat, és aktívak.) A keresőpanel alján megjelenik az a tagdíj összege, amelyet az „Egyesület adatai” menüpontban beállítottunk. Természetesen itt lehetősége van ezt módosítani. Az itt beállított összeg fog megjelenni a csekken. A „Keresés” gombra megjelennek a keresési feltételeknek megfelelő tagok:

A listát lehetőség van rendezni. Majd a „Csekk nyomtatása”, „Boríték nyomtatása” vagy a „Címke nyomtatása” gomb segítségével meg tudjuk jeleníteni a kinyomtatandó dokumentumot, amely PDF formátumban jön létre.

Egyszerre nem lehet több ezer csekket, címkét kinyomtatni. Így ha a lekért listában 500-nál több személy jelenne meg, akkor megjelenik az alábbi lista, amelyből kiválaszthatjuk az egymás után nyomtatandó tételeket:

Megjegyzés: A nyomtatandó tételek száma úgy van meghatározva, hogy figyelembe veszi a beállításokat, és egy listán belül a címkéknél nem hagy üres helyet. (Ha például 26 címke fér egy lapra, akkor a lista tartománya osztható lesz 26-tal. Ebben az esetben 520-as tételekre bontja a program a teljes adatsort.)

Csekk nyomtatáshoz be kell állítanunk a lapméretet 210*106 mm-re, az alábbiak szerint:

Kattintsunk a nyomtatás ikonra (lásd 1. az ábrán), majd a „Tulajdonságok” vagy „Properties” gombra (2. az ábrán). A megjelenő új panelen lépjünk az „Oldalbeállítás” fülre (3). Válasszunk "Álló" tájolást (4). A lapméretnél válasszuk az „Egyéni…”-t (5). Ekkor egy másik panelen meg lehet adni a lap méreteit az alábbiak szerint (6):

Címke nyomtatása csak A4 (210*297mm) lapra történhet. Ha az alapértelmezett beállítás nem megfelelő, tehát a szöveg nem a címkére kerül, kattintson a „Címke beállítása” gombra. Ekkor az alábbi panel jelenik meg:

Az „Alapértelmezett” gomb megnyomására azok az értékek jelennek meg, amelyet a MEOSZ Központban használnak. Egymás mellett 3 címke, és egymás alatt 6 címke található a papíron. A legfelső címke a lap tetejétől 15 mm-re kezdődik, a lap bal oldalától 7 mm-re. Két egymás melletti címke bal szélei 63 mm-re vannak egymástól, függőlegesen 48 mm-enként ismétlődnek a címkék.

A „12. Szabad szűréses statisztikák” menüpontban leírt címkék előállításánál is úgy jelenik meg a szöveg, ahogy itt beállítjuk a címke elhelyezését.

Ha boríték beállításánál az alapértelmezett nem megfelelő, tehát ha nem B6-os borítékot használ az egyesület, kattintsunk a „Boríték beállítása” gombra. Ekkor az alábbi panel jelenik meg:

Boríték nyomtatásánál a főbb borítékméreteket ki lehet választani. Ekkor a boríték szélessége és magassága automatikusan beíródik, amelyen módosítani nem lehet. Ha az egyesület borítékjainak mérete eltér az összes megadott típustól, akkor válasszuk az „Egyedi méret”-et, és írjuk be a szélességi és hosszúsági paramétereket.

Kétféle betűméret adható meg: Az általános tartalmazza csaknem az összes szöveg méretét (Feladó neve, címe, címzett címe), míg a „Név mérete” a címzett nevének megjelenítésekor a betűméretet. Ha a feladó egyesületet nem szeretnénk rányomtatni a borítékra, akkor töröljük „A feladó adatai” szakaszban szereplő megnevezés és cím adatokat.

Az „Alapértelmezett” gomb megnyomására a B6-os boríték beállításához jelennek meg az értékek. Az egyesület címeként az, amely az „egyesületi adatok” menüben szerepel.

Borítékok nyomtatásánál a csekknél leírtak szerint kell beállítani a nyomtatás tulajdonságait, azzal a különbséggel, hogy az "Egyéni.." lapon a szélesség és magasság értéke a boríték méretével lesz egyező. (B6-os boríték esetén 176 mm a szélesség, és 125 mm a magasság.)

A „12. Szabad szűréses statisztikák” menüpontban leírt borítékok előállításánál is úgy jelenik meg a szöveg, ahogy itt beállítjuk.

14. Adatlapi statisztika

Itt tekintheti meg az összes egyesület adatlapi statisztikáját. Ki kell választani, hogy melyik adatlapi kérdésről jelenjen meg a statisztika, valamint azt, hogy az adatsor, milyen bontásban legyen. (Egyesületek szerinti, megyék szerinti, régiók szerinti vagy életkor szerinti.) Eldönthetjük, hogy a valaha létező összes tagé érdekel-e bennünket, vagy csak azok, aki jelenleg is aktívak. (ezt a jelölőnégyzet segítségével tudjuk beállítani.) A statisztikáról Excel fájl készíthető a „Nyomtatás” gomb megnyomásával.

15. Egyesületi adatszolgáltatás

Az egyesületi adatszolgáltatást a MEOSZ számára az előző évi tevékenységekről az „Egyesületi adatszolgáltatás” menüpontban lehet elkészíteni. Betöltődik egy keresőpanel, ahol kiválaszthatjuk, melyik év adatszolgáltatására vagyunk kiváncsiak. Ha korábbi évet választunk ki, akkor csak megtekinthetjük, ha az aktuálisat, akkor az adatszolgáltatási időszakban lehet módosítani. Ha adatszolgáltatási időszakon kívül vagyunk, akkor csak az adott évi rendezvényeket írhatjuk át.

 

Új adatszolgáltatás benyújtásához kattintsunk a „Módosít” gombra. Ekkor megjelenik egy másik panel is. Ezen az adatok több lapon vannak szétosztva. Ezek tetszés szerinti sorrendben kitölthetők, de minden lapot el kell menteni ahhoz, hogy az adatok rögzítésre kerüljenek.

15.1 Egyesületi adatok

Az „Egyesületi adatok” lapon az „Egyesületi adatok” menüpontban megadott információt tudja beolvastatni, és azt elmenteni az „Egyesületi adatlapot átmásol” gomb segítségével.

A gomb megnyomása után a taglétszám, és a tagdíjbevételi adatok is kiszámolódnak:

Ha valamelyik adat nem fedi a valóságot, kérem, módosítsa az „Egyesületi adatok” lapon, majd itt újra másolja át.

Magyarázat a számolt adatokhoz:

2012. január 1-én az a tag, aki legkésőbb 2012. január 1-én lépett be, és vagy még nem lépett ki, vagy 2012. január 1-én vagy azt követően lépett ki.

2012. december 31-én az a tag, aki legkésőbb 2012. december 31-én lépett be, és vagy még nem lépett ki, vagy 2012. december 31-én vagy azt követően lépett ki.

Tagdíj: Azt az összeget veszi, amelyet a legtöbb tag fizetett be az adott évben.

Tervezett tagdíjbevétel: A 2012. december 31-ei taglétszámból levonva a tagdíjmentes tagok számát, és ez szorozva a tagdíj összegével.

Befizetett tagdíj: Az adott évben tagdíjként befizetett összes tétel összege.

Fizetők száma: Az adott évben tagdíjat befizető személyek száma.

Fizetési arány: A fizetők száma és a december 31-ei taglétszám (a tagdíjmenteseken kívül) hányadosa.

15.2 Az előző évi gazdálkodási adatok megadása

A 2012. évi gazdálkodási adatoknál forint egységben adhatja meg az egyesület bevételeit és kiadásait. A tagdíjbevételt valamint az összegzéseket a program automatikusan kiszámítja. Az automatikusan számított mezőket kék keret veszi körül, és nem szerkeszthetők. A tagdíjbevétel minden mentéskor újraszámolódik, amely tartalmazza az összes tagdíjként történt befizetést az adott évben. A mezőkben csak számkarakterek beírására van lehetőség.

A mezők értékének megadása után a „Mentés” gombbal tudja rögzíteni az értékeket.

15.3 Tárgyévi gazdálkodási adatok megadása

A tervezett gazdálkodási adatokat kell beírni a „15.2 Az előző évi gazdálkodási adatok megadása részben ismertetett módon.

A tervezett tagdíjbevétel az első mentés előtt kiszámolódik a „15.1 Egyesületi adatok részben ismertetett módon, de lehetőség van ezt módosítani.

15.4 Tisztviselők adatai

Az egyesületben tisztséget ellátott személyek adatait a „Tisztviselők” panelen lehet bemásolni a tagsági adatokból a „Tisztségi adatok átmásolása” gomb segítségével:

Ha azt szeretnénk, hogy azok a tisztségviselők is szerepeljenek a listában, akiket a „Tagsági adatok” panelen az „Egyéb” rovatba írtunk, akkor kattintsunk „Az egyéb mezőbe rögzített tisztviselők is megjelenjenek” szöveg előtti jelölőnégyzetbe. Miután rákattintott a „Tisztségi adatok átmásolása” gombra, a listában meg kell jelennie a tisztségviselők adatainak:

Ha nem jelenik meg, kérem, a főmenüből válassza a „Tagok” pontot, itt keresse meg egyesével az egyesület tisztviselőit, majd a tagsági adatok fülön adja meg a tisztségeket. (Lásd még a „6.1 Tagság adatainak felvitele” fejezetet.)

15.5 Munkatársak és önkéntesek adatainak megadása

A munkavállalással kapcsolatos munkatársak, alkalmazottak és társadalmi munkások számát a „Munkatársak” panelen lehet megadni.

Az alkalmazottak adatait kétféle bontásban kell beírni:

-       munkaképesség csökkenése szerint

-       munkaidő szerint

Mivel mindkét csoportosítás szerint ugyanannyi a tagok létszáma, ezért a program úgy lett megírva, hogy részmunkaidősek száma számolással kerül meghatározásra:

A munkaképesség csökkenés szerint megadott munkavállalók számából levonásra kerül a teljes munkaidőben dolgozók száma.

Az összes összegzéseket a program automatikusan elvégzi. Ezek a mezők kék háttérben szerepelnek, amelyeket nem lehet módosítani.

A társadalmi munkánál a munkaidőt az összes társadalmi munkás heti óraszámával kell megadni.

15.6 Helyi csoportok adatai

Az egyesületi helyi csoportok adatait a „Helyi csoportok” panelen lehet bemásolni az „Egyesületi csoportok adatai” panelen megadott adatokból a „Csoportok átmásolása” gomb segítségével:

Miután rákattintott a „Csoportok átmásolása” gombra, a listában meg kell jelennie a helyi csoportok adatainak:

Ha nem jelenik meg, és az egyesület rendelkezik csoportokkal, kérem, a főmenüből válassza a „Csoportok” pontot, és a „4. Csoportok” fejezetben ismertetettek szerint adja meg a csoportokat.

15.7 Egyesületi vagyon megadása

Az egyesületi vagyon megadására a „Vagyon” panelen van lehetőség. Itt kattintsunk az új tétel gombra, ekkor ki tudjuk választani a vagyontárgyat, és beírhatjuk annak értékét is forintban:

A vagyontárgy megnevezése lehet:

-       Iroda/irodaház

-       Nyaraló/üdülő

-       Telek

-       Gépkocsi

-       Vállalkozás

-       Intézmény

-       Egyéb ingóság

A mentés gombra történő kattintás után a listába megjelenik a tétel, amelyet innen törölni, vagy módosítani is tudunk:

Ha több vagyontárgyunk van, többször kell az „Új tétel” gombbal felvinnünk.

15.8 Rendezvények felvitele

Az egyesületi rendezvények felvitelére a „Rendezvények” panelen van lehetőség. Itt választjuk ki a lenyíló listából, hogy az előző évben megtartott rendezvényeket, vagy az adott évre tervezetteket kívánjuk-e megadni. Ennek megfelelően fog a korábban megadott eseményekkel feltöltődni az alatta található lista. Ennek mezői a jobb kereshetőség miatt rendezhetők. Új eseményt rögzíteni az „Új tétel” gombbal van lehetőségünk megadni.

Ekkor megjelenik egy adatfelviteli panel, ahol meg kell adnunk a rendezvény elnevezését. (pl. Karácsonyi összejövetel) Az esemény jellegét ki kell választanunk (helyi, regionális, országos). Regionális vagy országos rendezvénynek csak azokat az eseményeket rögzítsük, amelyeket az egyesület szervez! Ezenkívül be kell írni azt is, hogy mikor kezdődik a rendezvény. (Óra és perc is megadható.) A dátumot (év, hónap, nap) a „5.2 Tag adatainak felvitele  9-ben látható panel segítségével lehet megadni, míg az órát és percet be kell írnunk. Ki kell választanunk, hogy mi a rendezvény fő célja, megadnunk, hogy hol volt/lesz az esemény, valamint a megtartott rendezvényeknél a résztvevők számát is. Meg lehet adni a rendezvény záró dátumát, milyen program(ok) volt(ak)/lesz(nek) még a rendezvényen, valamint a résztvevők számát pontosíthatjuk a mozgássérült és kerekesszékes résztvevők számával is a megtartott rendezvényeknél.

Ha egy rendezvény ismétlődik, nem kell minden alkalmat megadni, hanem az ismétlődésnél válasszuk ki az időközt. A megadott dátumtól kezdve az adott évre az időköznek megfelelően többször hozzáadja az eseményt. Ha mondjuk minden hétfőn és szerdán van rendezvény, válasszuk ki az év első hétfői dátumát, és állítsuk be hetenkénti ismétlésre. Majd új eseményként válasszuk ki az első szerdai dátumot is hetenkénti ismétlődéssel. Így 104 rendezvény fog összesen beszúródni. Ha valamelyikre nincs szükségünk, akkor töröljük.

A felvitt események utólag szerkeszthetjük és törölhetjük is a listában szereplő „Szerkesztés” és „Törlés” linkek segítségével.

Az adatszolgáltatási időszak lezárása után lehetőségünk van a tárgyévre tervezett rendezvényeket módosítani, kiegészíteni, új eseményeket felvinni. Valamint beállíthatjuk, hogy az eseményt megtartották-e.

15.9 Szolgáltatások

A szolgáltatások a jobb átláthatóság miatt részekre bontva kerül bekérésre, amelyek panelbe épített belső panelen helyezkednek el. Váltani közöttük a belő fülekre kattintással lehet. A külső panel alján található az „Adatszolgáltatás nyomtatása” nyomógomb, amely segítségével PDF formátumba megjeleníthető a teljes kitöltött adatszolgáltatási jelentés, amely könnyen nyomtatható.

15.9.1           Társadalmi tudat formálása

Az ifjúsági tagok számát a program az előző évben aktív (legkésőbb a tavalyi év december 31-én belépett, és legkorábban az előző év január 1-én kilépett, vagy jelenleg is aktív) tagok születési adataiból számolja, és rögzíti a „Mentés” gomb megnyomása után. Az összes többi adat a „Rendezvények” fülön megadott előző évi rendezvények (15.8 Rendezvények felvitele  9) fő céljai alapján kerül automatikusan kitöltésre. Ha például egy Önálló Élet Program volt 140 résztvevővel, akkor az kerül beírásra. Esélyegyenlőségi napoknál az esélyegyenlőségi nap és az esélynap is összegződik. Amely program főcélja nem ifjúsági rendezvény, Öné program, esélynap, vagy esélyegyenlőségi nap, az az egyéb rendezvényeknél jelenik meg.

15.9.2           Információ szolgáltatás

Az egyesületi adatokat, így a taglétszámot, a csoportok taglétszám szerinti csoportosítását és az ifjúsági csoport(ok) létszámát a (legkésőbb a tavalyi év december 31-én belépett, és legkorábban az előző év január 1-én kilépett, vagy jelenleg is aktív) tagok számából számolja, és rögzíti a „Mentés” gomb megnyomása után a program. Az összes többi adatot (információ kérések számát, információ nyújtások számát, honlap adatait) itt a panelen kell beírni, és a „Mentés” gombbal elmenteni.

Új iroda hozzáadásához az „Új tétel” gomb megnyomására megjelenő panelen van lehetőség. Ha megadtuk az iroda címét és ügyfélfogadási idejét, az „Iroda adatok mentése” gombbal elmenthetjük, ekkor bekerül a listába, amelyet szerkeszthetünk, vagy törölhetünk is:

Amíg az iroda panel meg van nyitva a teljes „Információ szolgáltatás” panelt nem tudjuk elmenteni. Ezért előbb mentsük el az iroda adatait, majd a „Panel bezárása” gombbal zárjuk be a felületet, és ezután menthetjük el a teljes panelt.

15.9.3           Intézményhálózat

Az „Intézményhálózat” panelen van lehetőség az egyesület által fenntartott intézmények megadására. Úgy tudunk felvinni új intézményt, hogy az „Új tétel” gombra kattintunk.

Először válasszuk ki az intézmény fő csoportját. (Lényeges, hogy ezzel kezdjük, mert a panel többi bekért adata más-más típus esetén eltérhet.) Ezek a csoportok:

-       Közoktatási intézmény

-       Szociális intézmények

-       Támogató szolgálatok

-       Egészségügyi szolgáltatások

-       Egyéb, működési engedély alapján végzett szolgáltatás

Ezután válasszuk ki az intézménytípus alcsoportját.

Közoktatási intézmény” választása esetén az alábbiak lehetnek:

-       Korai fejlesztés

-       Fejlesztő iskola, óvoda

-       Fogyatékos személyek nappali intézményei

Szociális intézmények” választása esetén:

-       Bennlakásos

-       Nappali ellátást nyújtó

-       Szociális intézményi foglalkoztatás

Támogató szolgálatok” és „Egyéb, működési engedély alapján végzett szolgáltatás” esetén nincs alcsoport, míg „Egészségügyi szolgáltatások” esetén csak az „Otthoni szakápolás”-t lehet választani.

Az intézmény megnevezését, működési engedély számát, ellátottak számát vagy foglalkoztatottak számát értelemszerűen töltsük ki, és a „Mentés” gombbal rögzítsük. Ekkor a listába bekerül az általunk megadott intézmény, amely adatait módosítani és törölni is lehet:

Ha intézménytípusnál támogatószolgálatot választjuk, akkor a személyi segítésre és a szállításra vonatkozó adatokat kell megadni. A mező értékek csak pozitív egész számok lehetnek, ezért ha mondjuk a szállított kilométerek száma 1234,7 km, akkor kerekítsük 1235 km-re, és ezt írjuk be.

A teljesített feladategységet a program az űrlap kitöltése közben automatikusan számolja az alábbi képlet alapján:

Teljesített feladategység = személyi segítésre teljesített feladategység + szállításnál a feladategységre elszámolható kilométerek száma / 5

15.9.4           Szabadidő

A nem módosítható adatok a „Rendezvények” fülön megadott előző évi rendezvények (15.8 Rendezvények felvitele  9) fő céljai alapján automatikusan beíródnak. Ha például két művészeti fesztivált szervezett az egyesület 999 és 4500 résztvevővel, akkor 5499 kerül beírásra a résztvevők számánál. Ugyanígy összegződik a kerekesszékes résztvevők száma is. A szabadidős programok ugyanígy kerülnek meghatározásra. Az összes többi adatot (fellépő amatőr művészek számát, felmért létesítmények számát, szabadidős rendezvényeken részt vett fiatalok számát) itt a panelen kell beírni, és a „Mentés” gombbal elmenteni.

Új üdülő hozzáadásához az „Új üdülő” gomb megnyomására megjelenő panelen van lehetőség. Ha megadtuk az üdülő címét és a szolgáltatást igénybevevők létszámára vonatkozó adatokat, az „Üdülő adatok mentése” gombbal elmenthetjük, ekkor bekerül a listába, amelyet szerkeszthetünk, vagy törölhetünk is:

Amíg az üdülő panel meg van nyitva a teljes „Kulturális, művészeti szabadidős üdülési tevékenység” panelt nem tudjuk elmenteni. Ezért előbb mentsük el az üdülő adatait, majd a „Panel bezárása” gombbal zárjuk be a felületet, és ezután menthetjük el a teljes panelt.

15.9.5           Egyenlő esélyű hozzáférés segítése

Az egyenlő esélyű hozzáférés segítését az egyesület által nyújtott szolgáltatásoknak megfelelően töltsük ki, majd a „Mentés” gombbal mentsük el. Ha például az egyesület nem végez jogi tanácsadást, vagy mentori tevékenységet, akkor hagyjuk üresen a mezőt. Minden mezőbe csak egész szám kerülhet.

 

 

ures

ures